Ocenić skuteczność działań PR

dodano: 
11.05.2006
komentarzy: 
1

Na łamach Gazety Finansowej znajdujemy artykuł Norberta Kilena dotyczący sposobów pomiaru skuteczności działań PR. Pisze on, że ocena efektywności działań PR jest dużym problemem zarówno we współpracy agencji PR-owskich z klientami, jak i w firmach, gdzie public relations zajmują się pracownicy danej firmy. Dlatego radzi, aby, rozpoczynając współpracę wytyczyć jasne cele działań PR oraz wyznaczniki ich oceny.
Kilen zauważa, że jeśli kampania dotyczy produktu, mogą to być wyniki finansowe. Ważnych informacji dostarczają czasami również ankiety rejestracyjne i pytania o źródło informacji. „Jeśli kampania ma dotyczyć wizerunku czy reputacji miarą sukcesu mogą być opinie o firmie wyrażane przez klientów, kontrahentów i współpracowników” – pisze autor artykułu. Wyraża również swoje stanowisko w stosunku do najpopularniejszego sposobu pomiaru skuteczności działań PR na podstawie liczby publikacji: „Zamiast pracowicie je zliczać i porównywać z liczbą artykułów o konkurencji, lepiej ocenić ich jakość, odpowiedzieć sobie na pytanie, czy są nośnikiem ważnych prawd o firmie”.

Źródło:

Gazeta Finansowa, Szukajmy konkretów, bo tyko one przekładają się na biznes, Norbert Kilen, 11.05.06, s. 23
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
08.06.2006
11:13:00
ona zdziwiona
(08.06.2006 11:13:00)
Jak to jest możliwe, że Norbert Kilen z agencji PR On Board, udziela porad w jaki sposób wybrać agencję PR???? Czy może mi to ktoś wyjaśnić? Bo czuję niesmak!
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin