Ocenić skuteczność działań PR
Na łamach Gazety Finansowej znajdujemy artykuł Norberta Kilena dotyczący sposobów pomiaru skuteczności działań PR. Pisze on, że ocena efektywności działań PR jest dużym problemem zarówno we współpracy agencji PR-owskich z klientami, jak i w firmach, gdzie public relations zajmują się pracownicy danej firmy. Dlatego radzi, aby, rozpoczynając współpracę wytyczyć jasne cele działań PR oraz wyznaczniki ich oceny.
Kilen zauważa, że jeśli kampania dotyczy produktu, mogą to być wyniki finansowe. Ważnych informacji dostarczają czasami również ankiety rejestracyjne i pytania o źródło informacji. „Jeśli kampania ma dotyczyć wizerunku czy reputacji miarą sukcesu mogą być opinie o firmie wyrażane przez klientów, kontrahentów i współpracowników” – pisze autor artykułu. Wyraża również swoje stanowisko w stosunku do najpopularniejszego sposobu pomiaru skuteczności działań PR na podstawie liczby publikacji: „Zamiast pracowicie je zliczać i porównywać z liczbą artykułów o konkurencji, lepiej ocenić ich jakość, odpowiedzieć sobie na pytanie, czy są nośnikiem ważnych prawd o firmie”.