Opłaca(l)ne publikacje

dodano: 
24.07.2007
komentarzy: 
0

Na portalu bulldogreporter.com można zapoznać się z wynikami piątego corocznego badania przygotowanego przez PRWeek i agencję Manning Selvage&Lee. Jak wskazuje analiza, 17 proc. spośród marketerów-respondentów przyznaje się, że kupiło reklamę w mediach za opublikowanie poświęconych im materiałów.
Badaniu poddano 279 amerykańskich szefów marketingu, którzy odpowiadają za blogi, fora i inne tego typu interaktywne kanały komunikacji z konsumentami, często tworzone przez nich samych; zintegrowany marketing i etykę branż, w których działają.
Według badania 7 proc. marketerów, którzy wzięli udział w badaniu, twierdzi, że ich firmy miały niepisane uzgodnienia z dziennikarzami lub wydawcami co do pozytywnych publikacji w zamian za wykupienie reklamy. 5 proc. badanych przyznało ponadto, że ich firmy zapłaciły lub w inny materialny sposób wynagrodziły wydawcę w zamian za umieszczenie informacji o ich firmie lub produkcie. 58 proc. z tych, którzy zapłacili za publikację, nie podało tej informacji do publicznej wiadomości. Większość marketerów z dużych firm zaznaczyło, że prosili o zamieszczenie informacji o wynagrodzeniu otrzymanym za materiał, ale media tego nie robiły.

Badanie obejmowało także inne zagadnienia etyczne popularne w ostatnim roku. Poruszono m.in. kwestię autorstwa bloga Wal-Martu (archiwum PRoto) czy umieszczenia przez Turner Broadcasting (archiwum PRoto) w Bostonie magnetycznych lightboardów przypominających bomby. Badanie zostało przeprowadzone dla PRWeeka przez firmę badawczą Millward Brown, między 26. kwietnia a 9. maja br., margines błędu oceniono na 2,99 proc. Więcej informacji o badaniu na stronie internetowej. (kk)

Źródło:

bulldogreporter.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin