.

 

PGE szuka agencji dla atomu

dodano: 
14.10.2011
komentarzy: 
0

PGE Energia Jądrowa ogłosiła właśnie przetarg „Przygotowanie i realizacja działań komunikacyjnych i promocyjnych dotyczących projektu budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej na lata 2012-2013.”

PGE wymaga od agencji wielokanałowych działań – od komunikacji kryzysowej poprzez relacje z mediami, po działania sponsoringowe, CSR i public affairs. Zwycięska firma będzie musiała przygotować także audyt komunikacyjny. Z kolei zapisy dotyczące zakupu mediów i działań marketingowych wymuszają na startujących w przetargu łączenie się w konsorcja z domami mediowymi czy agencjami kreatywnymi. Oferty można składać do 14 listopada 2011 roku. O wyborze decyduje merytoryka (60 proc.) i cena (40 proc.) kampanii.

Link do przetargu

PGE zainaugurowało wczoraj w Warszawie program „Świadomie o atomie”. Ma on zachęcać do poszukiwania informacji o energii jądrowej oraz dostarczać wiedzę umożliwiającą wyrobienie własnego zdania na ten temat. „Nie chcemy prowadzić kampanii promującej, tylko kampanię informacyjną i edukacyjną”, zaznacza wiceprezes zarządu PGE Energia Jądrowa  Witold Drożdż. Dodaje także, iż PGE będzie kładło nacisk na komunikację ze społecznościami lokalnymi – tymi, które będą miały styczność z inwestycjami PGE. Działania koncernu będą miały charakter ciągły. Jak tłumaczy Drożdż, chodzi o „utrzymanie wysokiego poziomu świadomości na temat tego, czym jest energia jądrowa”.

W momencie startu projektu PGE i ogłoszeniu przetargu dla agencji wciąż niewiadomą pozostaje kampania informacyjna Ministerstwa Gospodarki. W sierpniu ubiegłego roku resort ogłosił wart 20 mln zł przetarg na promocję atomu. Zwycięzca do dziś nie został ogłoszony. Jak ujawnia Witold Drożdż, wydatki PGE na działania edukacyjne będą z pewnością mniejsze od planowanego budżetu kampanii Ministerstwa Gospodarki. Według nieoficjalnych źródeł całość działań promocyjnych PGE może pochłonąć kolejne 10 mln zł.. „Grupa z pewnością będzie współpracować z Ministerstwem, aby osiągnąć efekt synergii” – zaznaczyła Urszula Baranowska, dyrektor departamentu marketingu i PR w PGE Energia Jądrowa. Jak tłumaczy działania PGE i Ministerstwa Gospodarki są bowiem trochę inaczej sprofilowane. Zasięg tych prowadzonych przez ministerstwo będzie ogólnopolski, natomiast PGE skupi się na społecznościach lokalnych. Różnica dotyczy także budżetu. (ks/bs)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin