„Po prostu reaguj”. Stowarzyszenia Lambda Warszawa i Miłość Nie Wyklucza startują z kampanią społeczną

dodano: 
15.05.2019
komentarzy: 
0

13 maja 2019 roku ruszyła kampania społeczna „Po prostu reaguj” organizowana przez Stowarzyszenia Lambda Warszawa i Miłość Nie Wyklucza. Celem akcji jest zachęcenie społeczeństwa do reagowania na przemoc wobec osób LGBT.

Kampanię zainaugurowała konferencja prasowa, która odbyła się 13 maja 2019 roku w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. „Przemoc ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową to problem, który dotyczy nie tylko pokrzywdzonych i sprawców, ale całego społeczeństwa. Inicjatywa, która pozwala nam przybliżyć się do celu wyeliminowania tego zjawiska, a przynajmniej zmniejszenia jego negatywnych skutków, zasługuje w mojej opinii na uznanie, szacunek i wsparcie” – skomentował Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich.

Na konferencji przedstawiono również wyniki badania, które w lipcu 2018 roku przeprowadziło Stowarzyszenie Lambda Warszawa. Okazuje się, że choć wielu Polaków wspiera środowisko LGBT, to jednocześnie akceptuje stosowaną wobec niego przemoc. „Analiza badania uświadomiła nam, że Polacy w większości są pozytywnie nastawieni do osób LGBT+, ale kiedy spotyka je przemoc fizyczna, nie reagują. Wielu z nas, będąc świadkiem przemocowej sytuacji w tramwaju, w kinie czy na siłowni, czuje wewnętrzny opór przed podjęciem zdecydowanych kroków” – tłumaczy dr Piotr Godzisz z zarządu Stowarzyszenia Lambda Warszawa.

W ramach kampanii przeprowadzone zostaną szkolenia poszerzające wiedzę na temat reagowania na przemoc. „Chcielibyśmy, aby z oferty szkoleń dotyczących reagowania na przemoc skorzystali przede wszystkim pracownicy firm i instytucji działających we wspólnej przestrzeni” – dodaje dr Piotr Godzisz, którego zdaniem przestrzeń publiczna to miejsce, w którym najczęściej dochodzi do takich zdarzeń.

Na stronie internetowej kampanii pojawiły się także porady dotyczące reagowania oraz symulator, który pozwala odbiorcy przejść przez różne sytuacje i poznać metody reagowania w konkretnych okolicznościach.

Organizatorzy będą promować kampanię również w mediach społecznościowych. Najpierw udostępnią animację z udziałem postaci wymyślających wymówki dla braku reakcji, a następnie pokażą konkretne sytuacje przemocy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie. (ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin