Polityka w sieci

dodano: 
21.07.2010
komentarzy: 
0

W lipcowo-sierpniowym wydaniu magazynu Pro-KREACJA” możemy znaleźć tekst o marketingu politycznym w sieci. Zdaniem Mariusza Lisieckiego, autora tekstu, politycy z USA i Europy Zachodniej już dawno dostrzegli możliwości, jakie daje Internet. Sztab Baracka Obamy dał mu jednak nowy wymiar, bo oparł kampanię na gromadzeniu swoich zwolenników wokół witryny internetowej, a tym samym - tworzeniu społeczności w sieci. W kraju, w którym 48 proc. mieszkańców powyżej 12 roku życia należy przynajmniej do jednego portalu społecznościowego, był to strzał w dziesiątkę.

Autor zauważa, że po sukcesie w Ameryce politycy zaczęli chętniej wykorzystywać ten kanał komunikacji z wyborcami, jednak zaznacza, że proste naśladowanie wzorów z USA może nie dać analogicznych efektów. Pokazuje m.in. sytuację serwisu www.number10.gov.uk, który miał promować działania premiera Wielkiej Brytanii, a nie odniósł spodziewanego sukcesu.  Zabrakło konsekwencji w budowaniu marki i odniesienia treści zawartych w serwisie do rzeczywistości.

Polska strona www.premier.gov.pl powstała na kanwie praktyk z USA, Wielkiej Brytanii i Niemiec. Zaletą strony, zdaniem cytowanego w tekście Artura Gortycha, jest element newsowo-wizerunkowy, podkreślający osiągnięcia rządu. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów jest także obecna na serwisach mikroblogowych oraz na Facebooku. To ważne, ponieważ, jak przekonuje autor tekstu „Przeciętny internauta stosunkowo rzadko odwiedza witryny rządowe. Znacznie większe znaczenie ma więc bezpośredni kontakt, pojawienie się w tych miejscach w sieci, gdzie wyborcy już się znajdują”. (kk)

Do lipcowo-sierpniowego numeru „Pro-KREACJI” dołączono specjalny dodatek Outdoor/Indoor. A w nim można znaleźć informacje: o zastosowaniach newslettera, pobudzaniu aktywności zakupowej klienta, identyfikacji wizualnej, mierzeniu zasięgu kreacji viralowych. Ponadto zestawienie najlepszych i najgorszych reklam pierwszego półrocza oraz przegląd branży Out of Home.

Źródło:

Pro-KREACJA, Mariusz Lisiecki, Rządowy PR w sieci, 7-8.2010, s. 39
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin