Polska kariera w PR

dodano: 
06.06.2007
komentarzy: 
0

„Czy PR to dziedzina, w której można zrobić karierę” – pyta Norbert Kilen w Dodatku do Parkietu. Odpowiada na to pytanie twierdząco „o pracę (i rozwój zawodowy) jest w PR coraz łatwiej, a o bezrobociu nie ma w ogóle co mówić. Sytuacja może być oczywiście trudna z punktu widzenia pracodawców, ale z punktu widzenia młodych adeptów sztuki PR – jest wprost wymarzona”.
Kilen, powołując się na raport PRoto o zatrudnieniu w branży PR, opisuje minusy pracy w tej dziedzinie, które wymieniają sami specjaliści ds. komunikacji: „23 proc. z polskich PR-owców odczuwa dyskomfort związany z tym, że w Polsce public relations traktowane jest wprost jako promocja. Inni (20 proc.) narzekają z kolei na zły stosunek klientów”.
Kilen zwraca też uwagę na fakt, że praca w tej branży wymaga pełnej dyspozycyjności oraz odporności na stres. Ekspert zastanawia się także nad tym, czy istnieje idealna recepta na dobrego specjalistę ds. public relations. Zauważa on, że chociaż uprawnione jest twierdzenie, że „w PR profil wykształcenia ma drugorzędne znaczenie. Bardziej liczą się tu miękkie umiejętności i cechy charakteru, jak: otwartość, łatwość nawiązywania kontaktów, wszechstronność, gotowość do poszerzania wiedzy”, jego zdaniem jednak „chcąc robić karierę w PR, lepiej zacząć od pewnego przygotowania biznesowego (np. studiów z dziedziny zarządzania) lub marketingowego (np. marketing strategiczny). Umiejętności PR-owe można z kolei nabyć później – np. na licznych szkoleniach (…)”. (psp)

Źródło:

Parkiet Dodatek, Czy łatwo być PR-owcem, Norbert Kilen, 06.06.07, s.4
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin