Polska wódka jak szkocka whisky czy francuski koniak dzięki logo
Polish Vodka Association ma nowy logotyp. Stowarzyszenie chce dzięki niemu rozsławić polską wódkę zagranicą.
PVA zamierza przyznawać nowy znak (koło, w którym znajduje się biało-czerwony kontur Polski wraz z napisem „produkt zgodny z definicją polska wódka”) firmom, które produkują polską wódkę, zgodnie z nową definicją. 13 stycznia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o wyrobie napojów spirytusowych, która definiuje polską wódkę, jako produkowaną wyłącznie na terytorium Polski z ziemniaków albo tradycyjnych zbóż. „Polska wódka dzięki tradycyjnej recepturze opartej na krajowych ziemniakach i zbożach może wkrótce stać się na świecie tak rozpoznawalną marką jak szkocka whisky czy francuski koniak” – twierdzi Andrzej Szumowski, prezes PVA.
Oznaczenie geograficzne „Polska Wódka” umieściły na swoich butelkach, jako pierwsze, trzy polskie wódki z portfolio Pernod Ricard Polska: wódka Wyborowa, Luksusowa i Pan Tadeusz.
W 2011 r. wartość eksportu polskiej wódki wyniosła 131,8 mln euro. Tylko w pierwszej połowie 2012 r. na rynki zagraniczne trafiła wódka o wartości 65,8 mln euro. To wzrost aż o 8,4 proc. w stosunku do pierwszej połowy 2011 r. (kg)