Polski konsument głodny wiedzy o żywności

dodano: 
14.10.2013
komentarzy: 
0

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ITBC Communication, agencję badawczą INQUIRY oraz VFP Communications, 89 proc. polskich konsumentów zwraca uwagę na informacje o produktach spożywczych. Ich najbardziej wiarygodnym źródłem jest rodzina i znajomi, natomiast jedynie 34 proc. respondentów za wiarygodne uznaje kampanie reklamowe.

Zdecydowana większość ankietowanych (82 proc.) uznała, że dostęp do informacji o produktach spożywczych jest istotny. Jednocześnie zdaniem blisko 1/3 ankietowanych jest on utrudniony. Poza rodziną i znajomymi (80 proc. wskazań), za wiarygodne źródło informacji respondenci uznali także bezpłatne publikacje oraz etykiety (60 proc.)

Jak wynika z badania, konsumenci dużo lepiej oceniają kampanie edukacyjne niż reklamowe. Zdaniem ankietowanych są one ciekawe (kampanie edukacyjne tym mianem określiło 75 proc. respondentów wobec 45 proc. w przypadku kampanii reklamowych) oraz wiarygodne (69 proc. wobec 34 proc.).

Badanie zostało zrealizowane w czerwcu 2013 r. metodą sondażu internetowego na próbie N=600 Polaków powyżej 18 roku życia. Dane pochodzące z sondażu przedstawione są w postaci ważonej do struktury populacji Polaków od 18 roku życia. Struktura próby przedstawiona jest wg faktycznie zrealizowanych ankiet, natomiast wszystkie wyniki badania podane są po zważeniu danych, dzięki czemu są one reprezentatywne dla ogółu mieszkańców Polski. (ks)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin