Poznań: wcześniej współpracowaliśmy z blogerami jedynie przy akcji alleRogal

dodano: 
16.07.2013
komentarzy: 
0

PRoto.pl: Na jakiej zasadzie Poznań współpracuje z blogerami?

Joanna Nowaczyk, Biuro Promocji Miasta w Urzędzie Miasta Poznania: Miasto Poznań realizację projektu pt. „Poznańska turystyka 2.0”, w który zaangażowani są znani, polscy blogerzy, rozpoczęło z końcem czerwca. Projekt zakończy się wydaniem elektronicznego przewodnika po Poznaniu w połowie września. Nie jest to jednak pierwszy i jedyny projekt, obejmujący współpracę z blogerami. Od czerwca 2011 roku współpracujemy z Anglikiem Paulem Newshamem, który redaguje bloga „Do it in Poznan”. To blog opisujący w ciekawy sposób życie cudzoziemca w Poznaniu. Natomiast w ramach przygotowań do UEFA EURO 2012 powstała specjalna blogosfera „Come and Enjoy”, redagowana w pięciu językach. Obcokrajowcy, pisząc w swoim ojczystym języku o Poznaniu, przez pięć miesięcy zachęcali kibiców do przyjazdu do stolicy Wielkopolski. To m.in. zaowocowało tym, że w Poznaniu podczas UEFA EURO 2012 bawiło się 110 tys. fanów piłki nożnej.

PRoto.pl: Czy to współpraca jednorazowa czy stały punkt w strategii promocji miasta?

J.N.: „Poznańska turystyka 2.0” to nasz pierwszy projekt, który obejmuje kilkumiesięczną współpracę z polskimi z blogerami. Do tej pory długofalowe projekty realizowaliśmy wyłącznie z obcokrajowcami. Jesteśmy zadowoleni z efektu współpracy z Anglikiem, który redaguje blog „Do it in Poznań”. To nam zapewnia ciągłą komunikację z obcokrajowcami, którzy zachęceni jego opisami, recenzjami coraz częściej decydują się spędzić w Poznaniu weekend. Z polskimi blogerami Miasto Poznań współpracowało dwukrotnie – ale wyłącznie w ramach akcji „alleRogal”. Niewykluczone, że będziemy z nimi współpracować także w przyszłości.

PRoto.pl: Ile dokładnie osób jest zaangażowanych w projekt?

J.N.: W Projekt „Poznańska turystyka 2.0” zaangażowaliśmy autorów pięciu blogów.
W sumie swoją ścieżkę po Poznaniu opisze 6 osób.

PRoto.pl: Skąd pomysł?

J.N.: Nawiązując współpracę z blogerami chcemy pokazać, że Miasto Poznań skutecznie potrafi korzystać z nowoczesnych narzędzi służących promocji. Blogosfera cieszy się olbrzymią popularnością, blogerzy są liderami opinii, a ich strony przyciągają uwagę coraz większej liczby czytelników. Być może część z nich - zachęcona opisem miasta na blogu - przyjedzie do Poznania i samodzielnie przejdzie szlak, zaproponowany przez blogera na jego stronie albo w przewodniku.

PRoto.pl: Na jakie korzyści wizerunkowe liczy Poznań?

J.N.: Nawiązując współpracę z blogerami chcemy budować wizerunek Poznania jako miasta nowoczesnego, oferującego wiele możliwości spędzania wolnego czasu. W ten sposób chcemy podkreślić potencjał kulturalny, sportowy i rozrywkowy miasta, zaakcentować wyjątkowe wydarzenia, organizowane w Poznaniu i niepowtarzalne miejsce warte odwiedzenia.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin