PR-u relacje z mediami

dodano: 
23.08.2007
komentarzy: 
1

„W kreowanie wizerunku nie powinny być zaangażowane wyłącznie działy public relations czy marketingu, ale również zarząd (…) i eksperci, którzy poprzez swoje wypowiedzi uwiarygodniają informacje” – czytamy w Home&Market. Rzecznicy prasowi i agencje PR winny mieć na uwadze, że dziennikarze chcą otrzymywać informacje jak najszybciej – jeśli muszą czekać, szukają źródła gdzie indziej. Ponadto poza samym komunikatem potrzebują dodatkowych danych, statystyk, wyników finansowych, a także wypowiedzi prezesa i ekspertów. Działy współpracy z mediami powinny – zdaniem Rity Schultz, autorki artykułu – pomóc w zdobyciu takich informacji.

Komunikaty dla mediów powinny być przygotowywane na bieżąco i zawierać najistotniejsze fakty. „Tekst winien być zwięzły i nie dłuższy niż jedna – dwie strony. To, co bardzo ważne i o czym zapomina wielu specjalistów od public relations, to aby informacje dla prasy pisane były językiem zrozumiałym i prostym, a nie fachowym” – czytamy w artykule.

Autorka radzi selekcjonować informacje i nie zarzucać redakcji dużą ilością materiałów. Na koniec podkreśla znaczenie ciekawie konstruowanych komunikatów i wypowiedzi oraz utrzymywanie dobrych relacji z dziennikarzami. (jcm)

Źródło:

Home&Market, Profesjonalne relacje z mediami, Rita Schultz, 01.07.08, s. 77
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
29.08.2007
23:34:13
JFK
(29.08.2007 23:34:13)
Taka sobie refleksja. Jestem przerażony oczywistością prawd zawartych w cytowanym artykule. Zły jest stan polskiego PR-u, skoro tego typu teksty przebijają się do poważnych pism. „W kreowanie wizerunku nie powinny być zaangażowane wyłącznie działy public relations czy marketingu, ale również zarząd (…) i eksperci". Na boga, przecież polityka komunikacyjna jest integralną częścią zarządzania. To właśnie jest miejsce PR-u. PR sam w sobie niczego nie kreuje, a jedynie zapewnia drożność kanałów pomiędzy organizacją i jej otoczeniem. 16 lat gospodarki wolnorynkowej powinno wystarczyć chyba, żeby tego typu teksty trafiły do elementarza, a nie na portale branżowe w postaci cytatów.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin