PR-u relacje z mediami
„W kreowanie wizerunku nie powinny być zaangażowane wyłącznie działy public relations czy marketingu, ale również zarząd (…) i eksperci, którzy poprzez swoje wypowiedzi uwiarygodniają informacje” – czytamy w Home&Market. Rzecznicy prasowi i agencje PR winny mieć na uwadze, że dziennikarze chcą otrzymywać informacje jak najszybciej – jeśli muszą czekać, szukają źródła gdzie indziej. Ponadto poza samym komunikatem potrzebują dodatkowych danych, statystyk, wyników finansowych, a także wypowiedzi prezesa i ekspertów. Działy współpracy z mediami powinny – zdaniem Rity Schultz, autorki artykułu – pomóc w zdobyciu takich informacji.
Komunikaty dla mediów powinny być przygotowywane na bieżąco i zawierać najistotniejsze fakty. „Tekst winien być zwięzły i nie dłuższy niż jedna – dwie strony. To, co bardzo ważne i o czym zapomina wielu specjalistów od public relations, to aby informacje dla prasy pisane były językiem zrozumiałym i prostym, a nie fachowym” – czytamy w artykule.
Autorka radzi selekcjonować informacje i nie zarzucać redakcji dużą ilością materiałów. Na koniec podkreśla znaczenie ciekawie konstruowanych komunikatów i wypowiedzi oraz utrzymywanie dobrych relacji z dziennikarzami. (jcm)