Pracownicy krytykują, pracodawcy ich nie monitorują

dodano: 
16.02.2011
komentarzy: 
0

Krytyka pracodawcy w Internecie może być podstawą do zwolnienia pracownika. Mimo to pracownicy często krytykują swoje firmy, a jedynie połowa przedsiębiorstw monitoruje wypowiedzi zatrudnionych osób – informuje Rzeczpospolita.

Według badania przeprowadzonego przez RR Communication Consulting, 48 proc. firm monitoruje wypowiedzi swoich pracowników. Jak czytamy liczba ta może być nawet mniejsza, bo w badaniu przepytano specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej, a tych zatrudniają raczej duże firmy.

Dodatkowo negatywne wpisy dotyczące danego przedsiębiorstwa mogą być podstawą do zwolnienia pracownika. Jak przypomina Agnes Balawejder-Busch z kancelarii Noerr, do obowiązków pracownika zapisanych w kodeksie pracy należy dbanie o dobro pracodawcy i „szeroko rozumiany obowiązek lojalności wobec firmy”. Jeśli negatywne komentarze w sieci będą nieuzasadnione, pracodawca może mieć podstawy do zwolnienia takiej osoby. (ks)

Źródło:

Rzeczpospolita B, Ryzykowne wylewanie pracowniczych żalów w Internecie, Anita Błaszczak, 16.02.2011, s. 11
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin