.

 

Przed branżą reklamową sporo pracy. Podsumowanie konferencji „Reklamuję Etycznie”

dodano: 
16.12.2022
komentarzy: 
0

Przed rynkiem reklamowym stoi dziś wiele wyzwań, które wymagają natychmiastowych działań prewencyjnych i naprawczych. „Dziś naukowy marketing nie daje konsumentom żadnych szans wolnego wyboru” – takim wnioskiem podsumowano konferencję „Etyka przekazów reklamowych w obliczu nowych wyzwań i zagrożeń Warszawa”, która odbyła się online 8 grudnia 2022 roku. Organizatorem wydarzenia będącego częścią cyklu „Reklamuję Etycznie” była Rada Reklamy.

W programie konferencji znalazły się dyskusje poświęcone takim tematom jak ekologia i klimat, influencer marketing czy komunikacja w świecie fake newsów. Przedmiotem rozmów były także takie zagadnienia jak dylematy etyczne w biznesie zrównoważonego rozwoju,nowe technologie w strategiach komunikacji marketingowej czy „etyka a koloryzowanie prawdy”.

Współczesne wyzwania stojące przed światem reklamy w takich obszarach jak etyka komunikacji biznesowej, greenwashing, marketing influencerski, zagrożenia ze strony inwazyjnych technologii i narastającej dezinformacji skłaniają do zastanowienia i uświadamiają zarówno środowisku reklamowemu, jak i reklamodawcom i odbiorcom konieczność natychmiastowych działań prewencyjnych oraz naprawczych – przekazują organizatorzy wydarzenia. Jak podkreślają, komunikat reklamowy „w coraz większym stopniu jest produktem na zamówienie”, „zatraca nawet pozory niezależności i respekt dla wartości”. Podczas wydarzenia zwrócono także uwagę, że coraz częściej zdarza się, że biznes reklamowy, kierując się chęcią zysku, podejmuje się realizacji nieuczciwych i dezinformujących kampanii. „System wartości zastępuje gra pozorów, a dominujący naukowy marketing oparty o szczegółowe badania nie daje konsumentom żadnych szans podejmowania samodzielnych i niepodlegających marketingowym manipulacjom decyzji” – podsumowano.

Gośćmi konferencji byli m.in. rozpoczynający wydarzenie profesor Jan Hartman i zamykający je profesor Adam Bodnar. W gronie paneli stów znaleźli się tacy eksperci jak Robert Wielgo (Prezes Rady Etyki Reklamy), Kamila Drzewicka (Client Earth Prawnicy dla Ziemi), prof. Bogdan Chojnicki (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), Areta Szpura (aktywistka ekologiczna), prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Rafał Rudzki (Żabka Polska), Krzysztof Lehmann (UOKiK), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Beata Borucka (Influencerka Mądra Babcia), dr Emilia Zakrzewska (UW), prof. Grzegorz Mazurek (Akademia Leona Koźmińskiego), Magdalena Sielakowicz-Nowakowska (Samsung Electronics), dr Paulina Sobiesiak-Penszko (Instytut Spraw Publicznych), Anna Wittenberg (Dziennik Gazeta Prawna), Dorota Żurkowska (TVN Warner Bros. Discovery), Witold Kołodziejski (b. Przewodniczący KRRiT), Sebastian Hejnowski (SEC Newgate Central and Eastern Europe), dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska (UW), Piotr Mitraszewski (Lighthouse).

Do grona moderatorów i moderatorek organizatorzy zaprosili red. Magdalenę Rigamonti, red. Elizę Michalik i red. Karolinę Głowacką, Dariusza Dumę (Chiltern Consultancy), Olafa Krynickiego (Komisja Etyki Reklamy), Martę Macke (Shortlist Consulting).

Organizatorzy wyrażają nadzieję, że pierwsza konferencja Rady Reklamy z cyklu „Reklamuję Etycznie”
zmobilizuje środowiska reklamowe i marketingowe do „skutecznego i prospołecznego działania na rzecz przywrócenia reklamie odpowiedzialnego, czyli jasnego, transparentnego i uczciwego oblicza”.

W ramach cyklu w 2023 roku planowane są warsztaty kontynuujące to wydarzenie oraz konferencje podejmujące aktualne i ważne tematy dotyczące etyki w marketingu i reklamie.

PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin