PSPR przeciwko oczernianiu branży PR

dodano: 
18.10.2013
komentarzy: 
5

Polskie Stowarzyszenie Public Relations zapoczątkowało kampanię „Stop oczernianiu PR-u”. Jej celem na być ochrona wizerunku zarówno branży, jak jej pracowników.

Kampania ma być odpowiedzią na pojawiające się w mediach wypowiedzi, przedstawiające PR w negatywnym świetle.  „Nie zgadzamy się na instrumentalne traktowanie naszej profesji oraz jej deprecjonowanie. Nie możemy tolerować sytuacji, w których politycy, nie mający elementarnej wiedzy z dziedziny PR, dla swoich doraźnych celów oczerniają tysiące wysoko wykwalifikowanych i rzetelnych profesjonalistów na co dzień zajmujących się zawodowo PR-em. Dlatego postanowiliśmy podjąć zdecydowane kroki i »wypowiedzieć wojnę« tego typu praktykom” – tłumaczy prezes PSPR Szymon Sikorski.

Stowarzyszenie będzie monitorowało media. W przypadku wypowiedzi dyskredytujących w nieuzasadniony sposób branżę PR, PSPR będzie apelował do ich autorów o zmianę retoryki oraz przekazywał wyczerpujące informacje dotyczące branży i jej działań. W oparciu o zgromadzone informacje Stowarzyszenie będzie także publikowało ranking osób najczęściej naruszających dobre imię PR. (ks)

 

komentarzy:
5

Komentarze

(5)
Dodaj komentarz
21.10.2013
10:43:09
Piotr Wosik
(21.10.2013 10:43:09)
Również mam spory dystans do zadekretowasnych, odgórnych działań tego typu. Wizerunku nie zmieni się protestami i "sprostowaniami", jak chciałoby wielu. Jeśli możemy coś zmienić, to zmianiajmy sposób spojej pracy, śweiadomość i postawy naszych klientów. A z mediami nikt nie wygrał:-) - kto jak kto, ale my o tym powinniśmy wiedzieć. Dla mediów bonmoty polityków zawsze będą lepsze niż nasz najracjonalniejszy dyskurs.
21.10.2013
10:37:33
Tomek
(21.10.2013 10:37:33)
Idea szczytna, ale sama nazwa kampanii... dlaczego jest negatywna? Czy dla niewtajemniczonych to nie będzie proste odniesienie "PR" + "oczernianie"? Czy nie lepiej byłoby prowadzić kampanię pod szyldem np. "PR - rzetelna komunikacja "?
18.10.2013
17:05:12
Tomasz Trabuć
(18.10.2013 17:05:12)
Świetny pomysł! Proponuję też byśmy zaczęli od siebie. Trochę za często słyszę z ust koleżanek i kolegów po fachu takie określenia jak „czarny PR”, „dostałam PRy od... ”, „robimy ściemę”. Wszyscy powinniśmy być ambasadorami naszego zawodu, również nawzajem wobec siebie. Powinniśmy stanowczo nie zgadzać się na deprecjonujące komentarze dotyczącego public relations czasem wypowiadane w sferze publicznej, ale też przez naszych interesariuszy: dziennikarzy, czy nawet klientów. Szanujmy się: swój zawód, swoje kompetencje i umiejętności, które staramy się sprzedać za godną cenę.
18.10.2013
12:38:29
Wiesław
(18.10.2013 12:38:29)
Brawo! Szkoda, że ZFPR w takie rzeczy się nie angażuje...
18.10.2013
11:45:47
Do pracy rodacy
(18.10.2013 11:45:47)
wypowiedzieć wojnę, Nie zgadzamy się na instrumentalne traktowanie naszej profesji, ... Bla bla bla Matko, jaka dziecinada. Niech kazdy najpierw zajmie się prowadzeniem biznesu, najlepiej jak umie - własnie rzetelnie i profesjonalnie. Bo na razie efekt tej kampanii będzie taki, że to gołosowie i pieniactwo...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin