Radio Maryja pierwszy raz w czołówce

dodano: 
22.12.2005
komentarzy: 
2

grafika PRoto Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera w listopadowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Powoływano się na nią 1303 razy. Drugie miejsce przypadło Rzeczpospolitej, którą od Gazety dzieli 237 materiałów. Na trzecim miejscu uplasowało się Życie Warszawy. W ścisłej czołówce znalazł się Puls Biznesu. Swoje czwarte miejsce w rankingu w dużej mierze zawdzięcza wywiadowi z Andrzejem Lepperem na temat polskiej gospodarki. Piąte miejsce przypadło Super Expressowi.
Pozycje liderów utrzymały: Radio ZET wśród stacji radiowych i Onet.pl pośród najchętniej cytowanych portali internetowych. W rankingu najczęściej przywoływanych stacji telewizyjnych nastąpiła zmiana na szczycie – pierwsze miejsce zajęła TVP1, a TVN spadł na drugie.
Zaskoczeniem jest drugie miejsce Radia Maryja wśród najchętniej cytowanych stacji radiowych. To debiut tego radia w pierwszej piętnastce rankingu. Na Radio Maryja powoływano się najczęściej w związku z wypowiedziami polityków, a zwłaszcza członków rządu na antenie stacji. Wprost zachował pozycję najczęściej cytowanego tygodnika ogólnopolskiego (179 materiałów). Kolejne miejsca zajęły Polityka (119) oraz Newsweek (102). Tygodnik Ozon cytowany był w październiku 39 razy. Dziennik Nowy Dzień zadebiutował w zestawieniu cytowań z 68 powołaniami.
W listopadzie pojawiły się nowe tematy - odnotowano sześć szerzej opisywanych afer. Są to m.in. sprawa związków Zbigniewa Wassermana z aferą paliwową, sprawa więzień CIA w Polsce oraz fałszywych pieniędzy w sklepach Biedronka. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach prasy. Mediami, które z największą częstotliwością korzystały z doniesień innych środków masowego przekazu, są TVN24 i TVP3. 83 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 17 proc. - lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem ponownie zostało Życie Warszawy.
Analiza powstała w oparciu o 4946 listopadowych przekazów z prasy, radia i telewizji, w których odnotowano 6013 odniesień do innych mediów. Cały raport

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
22.12.2005
16:59:34
Pluszak
(22.12.2005 16:59:34)
To straszne, że ten typ mediów ma coraz większy wpływ. Ciekawe, jak będzie się to kształtowac w następnych miesiącach. Moher górą?
22.12.2005
12:52:32
czytelnik
(22.12.2005 12:52:32)
Gdzie można znaleźć cały raport?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin