Ranking działań PR firm motoryzacyjnych

dodano: 
07.04.2006
komentarzy: 
0

Na podstawie badania przeprowadzonego przez IBRM Samar i agencję ITBC Communication powstał ranking działań PR firm motoryzacyjnych. Kolejność w rankingu została ustalona na podstawie ocen działań public relations prowadzonych dla poszczególnych marek samochodów, przyznanych przez dziennikarzy. Zwycięzcami rankingu głównego zostały marki: Renault, Ford i Opel.
Podczas badania poproszono zarówno dziennikarzy, jak też przedstawicieli firm o wskazanie, które marki były według nich najbardziej widoczne w mediach, bez uwzględniania reklam. Wyniki badania wskazują, że dobre działania PR przekładają się na to, czy dana marka jest medialna i dzięki temu może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Na podstawie badania powstał również raport dotyczący współpracy dziennikarzy z firmami motoryzacyjnymi. 92% dziennikarzy uznało, że działania PR pomagają im w pracy - aż 73% dziennikarzy często lub bardzo często korzysta z materiałów prasowych od firm. Warunkiem ich wykorzystania jest to, czy spełniają oczekiwania dziennikarzy i odznaczają się wysokim poziomem merytorycznym. Najczęściej odrzucane są materiały, które przypominają reklamę, zawierają zbyt wiele pochwał w stosunku do faktów.
Przygotowano również opracowanie dotyczące kontaktów dziennikarzy z PR-owcami branży motoryzacyjnej. Najważniejsze wnioski to:
- 64% dziennikarzy uważa, że pracownicy PR zbyt rzadko kontaktują się z nimi telefonicznie,
- 44% uważa, że przedstawiciele firm zbyt rzadko kontaktują się z nimi w formie spotkań bezpośrednich,
- 36% dziennikarzy twierdzi, że otrzymuje od firm zbyt mało materiałów prasowych,
- 49% dziennikarzy stwierdza, że otrzymuje od firm zbyt mało zdjęć,
- 31% dziennikarzy uważa, że materiały PR, które otrzymują, są za długie,
- Tylko 9% dziennikarzy ocenia zagraniczne materiały prasowe lepiej niż polskie, aż 20% uważa zagraniczne materiały za gorsze,
- Dziennikarze preferują e-mail jako najwygodniejszą drogę kontaktu z firmami (43 wskazania na 57 odpowiedzi).

Cały raport

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin