Rozmyta Polska

dodano: 
07.12.2007
komentarzy: 
1

 „Polskość nie jest takim atutem, jak amerykańskość czy niemieckość", pisze na łamach Gazety Finansowej Norbert Kilen. Ekspertowi, nie chodzi tu bynajmniej o turystykę, a o wpływ wizerunku kraju na sprzedaż pochodzących z niego produktów. Konsumenci oceniają usługi i towary na podstawie tworzonych od generacji wyobrażeń o państwie, z jakiego wspomniane produkty pochodzą.

Nie ważne nawet czy faktycznie zostały one w całości wykonane w danym kraju, istotne według autora jest to, że na ocenę produktu wpływa marka narodowa. Ma to jednak dobre i złe strony, „wszystkie mity na temat Francji budują klimat, który jednym przedsiębiorcom pomaga, a drugim szkodzi.” I choć Polska marka wyceniana jest niżej niż inne, to „założenie, że naklejka „Made In Poland” może tylko zaszkodzić w rynkowej rywalizacji jest z gruntu błędne”. Kilen radzi, aby pracować nad wizerunkiem naszej ojczyzny, ponieważ obecnie jest on „rozmyty i zamglony”. (ał)

Źródło:

Gazeta Finansowa, Made In Poland, Norbert Kilen, 07.12.07, s. 30
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
07.12.2007
11:16:19
Beata Wawryniuk
(07.12.2007 11:16:19)
Nasze wydawnictwo pracuje na rzecz polskiej marki i wydało dla rodaków zagranicą (dla miliona osób z nowej emigracji:) książkę "Rodaku, czy ci nie żal" z najlepszymi, najpopularniejszymi tradycyjnymi polskimi przepisami. Dzięki niej rodacy promować będą polską kuchnię wśród nowych przyjaciół z Anglii, Irlandii czy Norwegii. Nie liczmy, że rząd coź zrobi w sprawie polskiej marki, sami pokazujmy, co w Polsce jest wartościowe - a polskie smaki, to z pewnością nasza mocna strona:)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin