Rozwój CSR w Polsce

dodano: 
23.02.2006
komentarzy: 
2

O rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i jej znaczeniu w funkcjonowaniu firmy możemy przeczytać w dodatku do Pulsu Biznesu. Urszula Zalewska, autorka artykułu pisze, że początki CSR można łączyć z koncernem Shell, który po nieudanej próbie zatopienia platformy wiertniczej na Atlantyku wykorzystywał CSR do odbudowy swojego wizerunku.
Najczęściej na prowadzenie działań z obszaru CSR decydują się liderzy branż lub firmy, które po kryzysie muszą na nowo zadbać o wiarygodność. Przykładem tego jest Orlen. Po tzw. aferze orlenowskiej koncern wprowadził wewnętrzny kodeks etyczny i zaangażował się w działania na rzecz społeczności lokalnych i dziedzictwa narodowego. Motywacją do prowadzenia działań CSR jest także przekonanie, że firma poprzez nieodpowiedzialne zachowanie miałaby dużo do stracenia. Zdaniem Małgorzaty Dezor z Kuźni PR, „CSR to także sposób na pozycjonowanie marki i zdobywanie lojalnych, a zatem najbardziej wartościowych klientów”. Mimo dużej dynamiki rozwoju, CSR w Polsce ma problemy z wiarygodnością. Jak pisze Zalewska, wynikają one z nieufności polskich konsumentów w stosunku do działań korporacji i nieświadomości, czym tak naprawdę jest CSR.

Źródło:

Puls Biznesu, I dobroczynność i interesy, Urszula Zalewska, 22.02.06, s. 18
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
23.02.2006
16:01:29
Weronika
(23.02.2006 16:01:29)
Może miała na myśli początek dynamicznego wzrostu popularności CSR a nie początek w ogóle...
23.02.2006
12:36:04
Historyk
(23.02.2006 12:36:04)
Jestem szczerze zdziwiony tak dokładnym określeniem poczatku światowych działań z zakresu odpowiedzialnego Biznesu. Rok 1995? To po prostu paradne. Biedny Hipolit Cegielski i Leopold Kronenberg przewarcają się w grobie. Pytanie czy to kiks dziennikarki czy pani z Fundacji Odpowiedzialnego Biznesu?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin