Rozwój CSR w Polsce
O rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i jej znaczeniu w funkcjonowaniu firmy możemy przeczytać w dodatku do Pulsu Biznesu. Urszula Zalewska, autorka artykułu pisze, że początki CSR można łączyć z koncernem Shell, który po nieudanej próbie zatopienia platformy wiertniczej na Atlantyku wykorzystywał CSR do odbudowy swojego wizerunku.
Najczęściej na prowadzenie działań z obszaru CSR decydują się liderzy branż lub firmy, które po kryzysie muszą na nowo zadbać o wiarygodność. Przykładem tego jest Orlen. Po tzw. aferze orlenowskiej koncern wprowadził wewnętrzny kodeks etyczny i zaangażował się w działania na rzecz społeczności lokalnych i dziedzictwa narodowego. Motywacją do prowadzenia działań CSR jest także przekonanie, że firma poprzez nieodpowiedzialne zachowanie miałaby dużo do stracenia. Zdaniem Małgorzaty Dezor z Kuźni PR, „CSR to także sposób na pozycjonowanie marki i zdobywanie lojalnych, a zatem najbardziej wartościowych klientów”. Mimo dużej dynamiki rozwoju, CSR w Polsce ma problemy z wiarygodnością. Jak pisze Zalewska, wynikają one z nieufności polskich konsumentów w stosunku do działań korporacji i nieświadomości, czym tak naprawdę jest CSR.