.

 

Rozwój CSR w Polsce: wiarygodność w biznesie jest podstawą

dodano: 
10.07.2014
komentarzy: 
0

Polskie instytucje finansowe przywiązują coraz większą wagę do działań CSR w ostatnim czasie. Niezależnie od wielkości czy zakresu działań tych instytucji, przyświeca im jeden wspólny cel – budowanie zaufania wśród klientów, podaje Newseria Biznes. „Wiarygodność w biznesie jest podstawą” – mówi Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego.

Jak podkreśla Roszkowski, wiarygodność „w przypadku instytucji finansowych jest jeszcze ważniejsza, ponieważ pieniądz opiera się na wierze”. Choć jak wynika z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez firmę EY, 14 procent ankietowanych zdeklarowało większe zaufanie do banków, natomiast aż 26 procent wyraziło swój sceptycyzm. „To i tak lepszy wynik niż w kilku unijnych krajach” – czytamy w Newserii Biznes.

W Newseria Biznes czytamy, że odpowiednia działalność CSR bez wątpienia może polepszyć stosunki między instytucjami finansowymi a klientami, gdyż ma to wpływ nie tylko na budowanie wiarygodności, ale na ogólny wizerunek firmy; przełożenie na lepszą sprzedaż usług i – co ważne – na ogólną satysfakcję klientów.

Z raportów na jakie powołuje się Raszkowski, wynika, że większość klientów woli korzystać z usług tych instytucji, które działają na obszarze CSR. Są w stosunku do nich bardziej lojalni: „Im bliżej lokalnej społeczności, tym oddziaływanie CSR na lokalne społeczności jest silniejsze i skuteczniejsze” – zauważa Roszkowski. „To są czasem proste rzeczy, jak bankomat w małej miejscowości, który nie opłaca się lokalnemu bankowi spółdzielczemu albo SKOK-owi, ale istnieje, ponieważ lokalna społeczność tego potrzebuje”.

Roszkowski dodaje, że skala i rodzaj działań podejmowanych przez instytucje finansowe jest uwarunkowana przez ich wielkość: „Duże banki przede wszystkim angażują się w globalne projekty. W lokalnych społecznościach działają przede wszystkim fundacje czy stowarzyszenia wspierane przez banki. Spółdzielcze instytucje finansowe – banki spółdzielcze i SKOK-i – są szczególnie aktywne na polu społecznej odpowiedzialności biznesu w wymiarze lokalnym, wspierają przedsięwzięcia kulturalno-sportowe czy edukację młodzieży”. (kd)

Źródło:

Newseria Biznes, Instytucje finansowe walczą o odzyskanie zaufania klientów, prowadząc działalność odpowiedzialną społecznie, 08.07.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin