Satyra na kampanie społeczne

dodano: 
18.05.2005
komentarzy: 
2

Najwyższy Czas publikuje artykuł Huberta Szypko, który wątpi w skuteczność i celowość kampanii społecznych, których liczba - według autora - wyraźnie wzrosła po przystąpieniu do UE. Autor nawiązuje w swojej krytyce do „tradycji zmasowanej propagandy” i agitacji stosowanej przez m.in. Komunistyczną Partię Związku Radzieckiego. Dzisiaj „miejsce ideowców (...) zastąpili pragmatycy, dla których każdy pretekst jest dobry, by sięgnąć po pieniądze z budżetu”. Szypko oskarża organizatorów kampanii o brak mechanizmów weryfikujących skuteczność tych działań, a dziennikarzy o pobieranie korzyści z nagłaśniania akcji w mediach. Na przykładzie kampanii przeciwdziałającej narkomanii i badań sondażowych na ten temat autor artykułu stara się udowodnić, że działania te nie mają sensu. Szypko przytacza wyniki badań przeprowadzonych w USA, które dowodzą, że „telewizyjne spoty antynikotynowe (...) nie mają praktycznie żadnego wpływu na zachowanie młodzieży i ich stosunek do narkotyków. Co więcej, wywołują u części nastolatków zainteresowanie zakazanymi używkami!”. Bezcelowe są jego zdaniem takie kampanie, jak: „Postaw na swoim! Przedsiębiorczość” czy „Wapń wzmocni twoje kości i poczucie godności”. W artykule padają nazwy polskich organizacji pozarządowych oraz sumy, jakie przeznaczają one na „pouczanie podatników, co mają myśleć o piciu mleka, chorych na AIDS, paleniu papierosów i innych »ważnych społecznie« problemów”.

Źródło:

Najwyższy Czas, AIDS, narkotyki i sok marchwiowy, Hubert Szypko, 21.05.05, s. 7
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
02.01.2006
21:42:00
blumental
(02.01.2006 21:42:00)
Hubert Szybko to niezdara życiowa nazywająca sie naprawdę Maciej Madelski
18.05.2005
13:32:27
Bogna
(18.05.2005 13:32:27)
Co za brednie. Nie można na podstwie jednego badania w USA, stwierdzić, że wszystkie kampanie społecznenie nie mają sensu. Owszem w artykule jest kilka pozytywnych wypowiedzi, np. o kampanii "Pij mleko będziesz wielki", ale pozostałe akcje zmieszano z błotem w sposób co najmniej nieprzyzwoity. Jest wiele kampanii, które wzrusza, popycha do działania, powoduje, że nacikamy na hamulec, sprawia, że chcemy pomagać innym. Panie Szypko! To nie są zmarnowane pieniądze.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin