Ściskanie dłoni i zmienianie współpracowników, czyli jak wygrać wybory
O tym, jak skutecznie zabiegać o poparcie wyborców przed drugą turą wyborów pisze Polska Dziennik Zachodni. Dogadywać się z konkurentami, którzy odpadli w pierwszej turze – doradza specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego Bohdan Dzieciuchowicz.
W ten sposób działa m. in. kandydat na prezydenta Chorzowa Andrzej Kotala, który tworzy koalicję PiS i PO, aby odsunąć od władzy obecnego prezydenta. Piotr Tymochowicz doradza natomiast, aby pod hasłem nowego otwarcia zmieniać swoich współpracowników – tak działa natomiast walczący o reelekcję przeciwnik Kotali w chorzowskich wyborach, Marek Kopel. Jak zaznaczył on na łamach gazety, po wyborach dwóch wiceprezydentów miasta zmieni na „superfachowców”. Inny ekspert ds. wizerunku Mateusz Zmyślony doradza natomiast, aby postawić na spotkania z mieszkańcami. Taką taktykę obrał Edward Lasok, ubiegający się o stanowisko prezydenta Mysłowic. (ks)