Sposób na wizerunek miasta
Gazeta Wyborcza i program Marketing Mix podsumowują PR-owskie działania Krakowa. W zeszłym roku miastu udało się ściągnąć ponad 100 zagranicznych ekip telewizyjnych i setki reporterów prasowych, którzy przygotowali materiały na temat możliwości turystycznych tego miejsca. Działania PR-owskie przełożyły się na 7 milionów turystów, którzy odwiedzili gród Kraka w 2005 roku.
Magistrat postanowił postawić na dobre i szeroko zakrojone relacje z mediami, gdyż nie stać go na reklamy w zagranicznych pismach czy spoty w popularnych telewizjach. Z tego też względu na wszystkich targach ogłasza, że zaprasza dziennikarzy na koszt miasta. „To bardzo skuteczna promocja, bo materiały dziennikarskie są dla ludzi bardziej wiarygodne niż reklamy”- mówi Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta miasta ds. turystyki. Do promocji przyłączyły się tanie linie lotnicze, hotele i przewodnicy miejscy. Firmy te finansują podróż i pobyt zagranicznych dziennikarzy, tak więc miasto nie musi wydawać własnych pieniędzy.