Starbucks zatrudnia głuchoniemych baristów

dodano: 
21.07.2016
komentarzy: 
0

W jednej z malezyjskich kawiarni należących do sieci pracuje zespół złożony głównie z głuchoniemych osób – czytamy na mashable.com.

Cała obsługa – dziesięciu niepełnosprawnych baristów i trzech w pełni słyszących – jest przystosowana nie tylko do obsługi zwykłych klientów, lecz także tych, którzy posługują się wyłącznie językiem migowym. Jeśli goście nie będą go znali, głuchoniemi bariści mogą też zbierać zamówienia pisane na kartkach. Mashable.com podaje, że każdy klient otrzyma swój numer, który po realizacji zamówienia jest wyświetlany na ekranach.

Każdy pracownik tej malezyjskiej kawiarni nosi specjalne fartuchy z logo marki w języku migowym.


źródło: https://www.instagram.com/starbucksnewsroom/

To nie pierwsze działania CSR (ang. corporate social responsibilty) marki Starbucks. Pojawiają się jednak także inicjatywy oddolne, wymyślane przez samych pracowników kawiarni. W lutym thewashingtonpost.com pisał choćby o baristce, która nauczyła się języka migowego specjalnie dla głuchoniemego klienta, który przychodził do kawiarni kilka razy w tygodniu.

W Polsce marka również prowadzi działania CSR. Pisaliśmy na PRoto.pl w kwietniu o kampanii, która miała na celu pomoc schroniskom dla psów i zachęcenie klientów do adopcji zwierząt. Pracownicy polskich kawiarni prowadzili też zbiórkę karmy i innych potrzebnych w schroniskach rzeczy. (mp)

Źródło:

mashable.com, Starbucks opens its first outlet dedicated to hiring deaf baristas in Malaysia, 20.07.2016 / thewashingtonpost.com, This Starbucks barista learned sign language to communicate with her deaf customer, 22.02.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin