.

 

Tokio promuje się za pomocą narzędzi cyfrowych

dodano: 
26.02.2024
komentarzy: 
0

Władze Tokio i tamtejsze Convention and Visitors Bureau, aby spopularyzować wśród turystów miasto, postanowili stworzyć interaktywną grę „Hello! Tokyo Friends” oraz aplikację, która wykorzystuje poszerzoną rzeczywistość. Te dwa narzędzia cyfrowe mają za zadanie zachęcić internautów do odwiedzenia stolicy Japonii – informuje turystyka.rp.pl, powołując się na amerykański portal Phocuswire. 

Jak podaje źródło, „Hello! Tokyo Friends” to interaktywny portal na platformie Roblox, czyli gra bazująca na wirtualnym odkrywaniu miasta. Wśród zadań, jakie należą do graczy, znajdują się m.in. poszukiwanie skarbów czy gry, w których uczestnicy odpowiadają na pytania dotyczące ciekawostek związanych z Tokio. 

Drugim narzędziem jest natomiast aplikacja, która wykorzystuje poszerzoną rzeczywistość. Umożliwia ona użytkownikom sprawdzanie na mapie ciekawych dla nich miejsc, które następnie mogą odwiedzać. W ten sposób zbierają „emblematy”, dzięki którym otrzymują w Robloxie nagrody. Technologia rozszerzonej rzeczywistości pozwala użytkownikom także na robienie sobie zdjęć z postaciami z gry – donosi źródło. 

„Powiązanie odkrywania prawdziwego świata i wirtualnych nagród to unikatowy sposób na tworzenie i dzielenie się wspomnieniami z Tokio, a to wszystko za pośrednictwem smartfona. Mamy nadzieję, że interakcje na platformie »Hello! Tokyo Friends« pomogą wypromować miasto jako kierunek turystyczny i pozyskać więcej fanów Tokio” – przekazują w informacji prasowej pomysłodawcy inicjatywy, cytowani przez źródło. 

Źródło:

turystyka.rp.pl, Tokio: Najpierw odwiedź nas cyfrowo, potem analogowo, 23.02.2024
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin