.

Ważne pierwsze wrażenie

dodano: 
25.04.2005
komentarzy: 
0

„Niemal każdy z zawodów zawiera określone wytyczne dotyczące sposobu zachowania się i wizerunku zewnętrznego, których przestrzeganie jest co najmniej pożądane” – pisze Monika Kopiecka na łamach Dziennika Bałtyckiego. Zdaniem autorki „wizerunek osoby to genialne wrażenie, jakie wywiera ona na innych”. To wrażenie pomaga nam w zdobyciu akceptacji i nawiązywaniu kontaktów. „Osoby reprezentujące firmę na zewnątrz winny odznaczać się nienagannym wizerunkiem – zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym. Podstawą komunikacji międzyludzkiej nie są jedynie wypowiadane słowa, lecz przede wszystkim mimika, kontakt wzrokowy, gestykulacja, a więc rzeczy, które najogólniej ujmując określa się mianem komunikacji niewerbalnej”. Obok artykułu Dziennik Bałtycki publikuje rozmowę ze Zbigniewem Canowieckim, prezesem Centrostalu w Gdańsku. Jego zdaniem „o tym, z kim mamy do czynienia, świadczy nie tylko wygląd. Sygnałem jest także sposób bycia, zachowania się oraz sposób formułowania myśli”. Chaotyczne zachowanie i prezentowanie myśli przez szefa, może być sygnałem, że również firma jest chaotyczna. O charakterze firmy może również świadczyć wygląd gabinetu menedżera. „Jeżeli w biurze jest zerwana żaluzja, a na wykładzinie plama, to potem z reguły na hali produkcyjnej widzę też wielki bałagan” mówi Canowiecki.

Źródło:

Dziennik Bałtycki, Jak wypromować swój wizerunek, Nie sądź po pozorach, 25.04.05, s. 4
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin