Wiarygodność w sytuacjach kryzysowych
„Organizacja, której zależy na zbudowaniu, a potem utrzymaniu korzystnego wizerunku, powinna być przygotowana na najgorszy z możliwych scenariuszy” – pisze na łamach Służby Zdrowia Grzegorz Żurawski w artykule poświęconym zapobieganiu sytuacjom kryzysowym . Według jego definicji, „sytuacja kryzysowa to każde niespodziewane, kłopotliwe wydarzenie o szerokim zasięgu, mogące wpłynąć niekorzystnie na reputację i co, za tym idzie – na wyniki organizacji”. Kluczowym zadaniem w zapobieganiu sytuacjom kryzysowym jest stałe budowanie wizerunku i wiarygodności poprzez dbałość o jakość produktów, zachowanie etycznych zasad działania i uczciwą konkurencję.
Bardzo istotna jest również polityka otwartości wobec wszystkich zainteresowanych działalnością firmy. Otwartość w tym znaczeniu polega na nieunikaniu drażliwych i niewygodnych dla firmy tematów, szczególnie w kontaktach z mediami.