Wizerunek branży usług zdrowotnych

dodano: 
18.12.2006
komentarzy: 
0

Agencja On Board PR wydała najnowszy raport „Jak zdobyć pacjenta”, który jest kolejnym opracowaniem dla środowiska biznesu. Ideą projektu była analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań public relations. Raport prezentuje wyniki badań dotyczące wizerunku branży usług zdrowotnych – skupiając się m.in. na opiniach na temat czynników konkurencyjności płatnej służby zdrowia. Wynika z niego np., że aż 54,3% Polaków przyznaje, że pod względem miłej obsługi i atmosfery prywatna, płatna służba zdrowia rzeczywiście przewyższa bezpłatną.
Jednak oceniając wiedzę i doświadczenie lekarzy publicznej służby zdrowia, Polacy nie są już tak zdecydowani – opinie są podzielone, a ponad 60% przyznaje, że nie ma zdania. Wg raportu, jedną z najważniejszych barier, które powstrzymują nas przed korzystaniem z płatnych usług zdrowotnych są ceny – aż 82,4% Polaków uważa, że są za wysokie. Przeciwnego zdania jest zaledwie co 14-ty Polak. Stosunek do cen zmienia się oczywiście wraz z grubością portfela i wskaźnikami takimi, jak wykształcenie czy pozycja zawodowa, ale niezależnie od tych czynników odsetek osób niezadowolonych z cen płatnych usług zdrowotnych nie schodzi poniżej 70%. Z raportu wynika też, że prawie 2/3 Polaków skorzystało do tej pory przynajmniej raz z płatnej opieki zdrowotnej. W większości wypadków były to wizyty u stomatologa lub ginekologa. Mimo, że osób, które zapłaciły za przeprowadzenie operacji czy bardziej skomplikowane zabiegi jest dużo mniej, jest to już ponad 2% społeczeństwa. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. Cały raport. (jk;kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin