Wizerunek Polski i polskich miast

dodano: 
06.10.2005
komentarzy: 
0

„Polska zaczęła aktywnie walczyć o własny wizerunek za granicą” – kampanie wizerunkowe Polski i polskich miast komentują dziennikarze Radia PiN w programie „Marketing Mix”. O nowym spocie reklamującym Polskę w BBC i CNN, dziennikarze Radia PiN mówią, że jest tak ładny i pozytywny, że czasami można odnieść wrażenie, że to nie o Polskę chodzi. Podkreślają jednak, że najważniejsza jest tak naprawdę obietnica zawarta w reklamie, a nie konkrety.

Coraz więcej polskich miast przeznacza znaczne środki na PR. Często z bardzo dobrymi rezultatami. Przykładem sprawnie przeprowadzonej kampanii promocyjnej jest Kraków, który po zorganizowanych w lutym Dniach Polskich w Sewilli odnotował natychmiastowy znaczny wzrost liczby turystów. Janusz Malinowski, prezes Stöer Polska, firmy współpracującej z polskimi miastami przy kampaniach wizerunkowych mówi: „Kraj to kraj, ale miasto ma więcej do zaoferowania”. Jego zdaniem, najskuteczniejszym sposobem promocji miasta jest promowanie „konkretnych wydarzeń artystycznych i sportowych”. Często przy wyborze grupy docelowej (miast lub państw, w których są przeprowadzane działania promocyjne) decydujące znaczenie może mieć fakt, że dana trasa jest obsługiwana przez tanie linie lotnicze. Jak mówi Katarzyna Gądek z Biura Promocji Krakowa, wejście na polski rynek linii low cost przyczyniło się do znacznego wzrostu ruchu turystycznego.

Źródło:

Radio PiN, Marketing Mix, 04.10.05, 10.48
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin