Wybierając cel podróży, turyści nie zwracają uwagi na publikacje prasowe. Liczą się tanie loty

dodano: 
16.09.2014
komentarzy: 
0

Firma badawcza Ipsos zapytała w imieniu serwisu TripAdvisor ponad 50 tys. turystów o czynniki wpływające na wybór celu podróży. Okazuje się, że najważniejsze są ceny biletów i możliwość dotarcia do miejsc, w których się jeszcze nigdy nie było. Najmniejsze znaczenie ma natomiast stan światowej gospodarki i… publikacje w prasie na temat danego miejsca.

Jak wynika z badania, dla turystów dużo istotniejsze od publikacji prasowych są m.in. opinie publikowane przez podróżników w sieci (ważne dla 65 proc. ankietowanych) i bezpośrednie rozmowy z osobami, które już odwiedziły dane miejsce (istotne dla 48 proc.).

Co ciekawe, kompletnie inne zdanie mają respondenci pracujący w branży turystycznej. W ich opinii wpływ na rentowność biznesu mają przede wszystkim oferowane atrakcje, lokalne wydarzenia i właśnie publikacje prasowe. (ks)

Źródło:

skift.com, Press Coverage of Destinations Matters Least in Travelers’ Decisions, Rafat Ali, 15.09.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin