Wygórowane wymagania klientów

dodano: 
18.02.2008
komentarzy: 
2

Klienci organizując przetargi na obsługę agencji PR wymagają od startujących coraz bardziej szczegółowych planów przyszłej współpracy, informuje Puls Biznesu. W agencjach takie wymagania budzą jednak sprzeciw, a „prośba w ofercie o kreatywne pomysły to nieporozumienie”, uważa Norbert Kilen z On Board.

Jak podaje Paweł Sierpiński z Pulsu Biznesu, jedna z firm, która niedawno ogłosiła przetarg, w przesłanym agencjom briefie zażądała, aby przygotowały one „scenariusze wszystkich imprez na cztery miesiące na przód, jakie narzędzia PR będą wykorzystywane, z jakimi partnerami biznesowymi mają zamiar współpracować.” Nie dziwi to rzecznika LOT-u także poszukującego agencji w konkursie. Jak podaje autor, przewoźnik ten rozesłał swój brief do 11 agencji. „Chcieliśmy mieć przegląd propozycji z różnych firm PR. Szukamy ciekawych pomysłów i mamy zamiar je premiować”, tłumaczy Wojciech Kądziołka rzecznik LOT-u.

Przedstawicielom agencji nie odpowiada to postępowanie. Podkreślają oni, że „taka metoda może zwiększać ryzyko kradzieży pomysłów”, z czym spotykają się oni dość często, komentuje Sierpiński.(ał)

Źródło:

Puls Biznesu, Przetargi mogą być ryzykowne, Paweł Sierpiński, 18.02.08, s.16
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
18.02.2008
17:08:38
realistka
(18.02.2008 17:08:38)
Niestety,ochrona własności intelektualnej w Polsce to w większości przypadków teoria. Dochodzenie praw do pomysłów jest w wielu przypadkach właściwie niemożliwe. Wystarczy przecież zmienić nazwę danej kampanii, kilka drobnych szczegółów i już można twierdzić że na ten pomysł firma wpadła właściwie sama. A przypadków klientów, którzy ogłaszają przetargi tylko po to by zebrać pomysły, nie brakuje..Przykład opisany w artykule, a mianowicie szczegółowy harmonogram działań + lista partnerów biznesowych już pokazuje, że firma ma nieetyczne podejście. Bo przecież taki harmonogram to już jest coś, za co firmy pobierają wynagrodzenie, lista partnerów to też know-how na którym firmy PR zarabiają. W mało której branży przyszli klienci oczekują najpierw tylu usług za darmo, zanim w ogóle zdecydują się na podpisanie kontraktu.
18.02.2008
11:38:11
Prezes
(18.02.2008 11:38:11)
W takim razie, na jakiej podstawie można wybrać agencję? Agencje w Polsce przyzwyczaiły się do przedstawiania ogólnych propozycji, z których w praktyce, niestety, niewiele wynika... Często propozycje nie mają nic w wspólnego z realizowanymi później strategiami. Nawiązując do "kradzieży pomysłów", to w tym zakresie są odpowiednie narzędzia prawne, aby taka rzecz nie miała miejsca.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin