Wyjazdy integracyjne
Puls Biznesu zamieścił artykuł na temat wyjazdów integracyjnych jako środka na poprawienie komunikacji w firmie. Ewa Kulesza, autorka artykułu, pisze, że rynek wypraw integracyjnych rośnie w Polsce o około 3-5% rocznie. Celem takich wyjazdów jest przede wszystkim poprawa komunikacji w zespole, nagrodzenie wyróżniających się pracowników lub szkolenia.
Kulesza przypomina jednak, że taki wyjazd nie jest antidotum na wszystkie problemy panujące w firmie. „Nawet najlepszy wyjazd integracyjny nie uzdrowi złej atmosfery w firmie, w której pracowników traktuje się instrumentalnie, a jedyną osobą mającą wygłaszać swoje zdanie i podejmować decyzje jest prezes” – pisze Kulesza.
Rozwiązaniem, które zapewnia firmie dobre public relations, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, jest organizowanie wyjazdów połączonych ze wspólnymi działaniami pracowników na rzecz rozwiązywania problemów społecznych np. odnowienie placu zabaw czy odświeżenie świetlicy w domu dziecka. Kulesza przypomina, żeby organizując taki wyjazd zapewnić jego uczestnikom bezpieczeństwo zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Źle zorganizowany wyjazd może pogłębić frustracje i konflikty, a uczestnicy powrócą z poczuciem straty czasu.