Wzrost reklamy o 4,5 proc. Ale problemy na horyzoncie

dodano: 
26.02.2016
komentarzy: 
0

Druga połowa 2015 roku dla rynku reklamowego okazała się ciekawsza niż pierwsza. Największy wpływ na to miał wzrost wydatków z sektora farmaceutycznego i FMCG. O wnioskach z raportu SMG pisze Media&Marketing Polska.

W okresie od stycznia do grudnia 2015 r. polski rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 4,5 proc., czyli o ponad 326 mln zł względem 2014 r.

Na dynamikę wzrostów reklamowych może mieć wpływ konsumpcyjny tryb życia odbiorców, poparty jeszcze programem rządowym „Rodzina 500+” – czytamy.  Jak zaznacza Piotr Piętka, prezes SMG Polska wpływ na to mają także wielkie imprezy sportowe. „W roku 2016 będziemy świadkami zmagań polskiej reprezentacji w piłce nożnej w czasie Euro oraz występów naszych zawodników walczących o trofea olimpijskie” - dodaje przy tym.

Są i czynniki utrudniające rozwój rynku, jak: problemy w gospodarce chińskiej, zagrożenia terroryzmem, obniżenie ratingu dla Polski przez agencję S&P – wskazuje Piętka. Problemem będzie także nakładanie na poszczególne sektory gospodarki nowych podatków - podatek bankowy oraz podatek od tzw. sklepów wielkopowierzchniowych. (mw)

Źródło:

m&mp.pl, SMG: Reklama w Polsce wzrosła o 4,5 proc., Piotr Machul, 24.02.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin