Zarządzanie sytuacją kryzysową
Grzegorz Żurawski pisze w „Służbie Zdrowia” o warunkach, które trzeba spełnić, aby skutecznie zarządzać sytuacją kryzysową. Zauważa, że zatrudnienie PR-owca w momencie kryzysu nadal nie jest czynnością rutynową. Tymczasem specjalista od komunikowania jest najwłaściwszą osobą do koordynacji działań, pilnowania przepływu informacji, doradzania i pomocy w wyborze najlepszych narzędzi. „Gdy walczymy o własny wizerunek, nie możemy pozwolić sobie na popełnianie prostych błędów w komunikacji z otoczeniem. Czasem warto więc skorzystać z pomocy” – pisze Żurawski.
Jeżeli instytucja nie zatrudnia na stałe PR-owca, może w sytuacji kryzysowej skorzystać z usług agencji PR lub specjalisty pracującego na co dzień w podobnej firmie. To drugie rozwiązanie jest o tyle lepsze, że taka osoba zazwyczaj lepiej zna realia pracy w organizacji i jest znacznie tańsza.