.

Orange Kino Letnie

dodano: 
04.03.2011

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Grupa TP

Tytuł projektu:
Orange Kino Letnie

Podmiot realizujący:
Grupa TP

Opis projektu:
Oglądanie filmów „pod chmurką” ma w Polsce długą tradycję. Sięga ona lat ’60, kiedy to w Sopocie, na terenie miejscowego klubu tenisowego codziennie wieczorem gromadzili się mieszkańcy i turyści, by wspólnie oglądać filmy płaszcza i szpady, komedie oraz wyjątkowo popularne wtedy westerny. Widzowie nazwali te spotkania kinem tenisowym lub po prostu letnim.

Tradycję wspólnego oglądania filmów na świeżym powietrzu wznowiła w 2007 roku firma Outdoor Cinema wspólnie z marką Orange partnerem projektu organizując, na terenie Centralnego Kortu Tenisowego, pokazy filmowe Orange Kino Letnie. Projekt był kontynuowany przez Outdoor Cinema rok później, zmieniono jednak jego lokalizację na słynne sopockie Molo. Zmiana ta pozytywnie wpłynęła na jego popularność.

W 2009 roku, nawiązując do 50-letniej tradycji partnerskiej miast Sopot i Zakopane, Orange Kino Letnie odbyło się zarówno nad morzem, jak i w górach. Kina usytuowano wówczas na sopockim Molo oraz na pl. Niepodległości, tuż obok jednego z najsłynniejszych deptaków w Polsce – Krupówek. Oba miasta połączył wówczas specjalny Wagon Filmowy PKP Intercity, kursujący między Tatrami a Bałtykiem codziennie, przez całe wakacje.

Efekty edycji Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2009 pokazały jak bardzo ludzie chcą spędzać wspólnie czas, oglądając filmy. Przez dwa miesiące trwania projektu odbyły się 453 seanse filmowe, które zgromadziły ponad 100 tys. publiczność. Kino w Sopocie mogło pochwalić się 64 tys. widownią, kino w Zakopanem odwiedziło 35 tys. ludzi. Dodatkowo, w samym tylko wagonie filmowym filmy oglądało 10 tys. pasażerów. Główną stronę projektu odwiedziło 400 tys. internautów. Wartość kampanii reklamowej określono na 2 mln złotych! Jak się miało okazać później, był to dopiero początek…

Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2010

W bieżącym roku odbyła się kolejna, trzecia już edycja wydarzenia Orange Kino Letnie. Szczegóły dotyczące projektu przedstawiono na konferencji prasowej, która odbyła się 15 czerwca 2010 roku w Hali Montażowej PKP Intercity na Olszynce Grochowskiej w Warszawie. Poprowadził ją znany krytyk filmowy Tomasz Raczek. Podczas spotkania wszyscy zainteresowani mogli nie tylko uzyskać niezbędne informacje o wydarzeniu, ale też z bliska zobaczyć wagony filmowe. Konferencja była również okazją do nadania pociągowi kursującemu codziennie, przez całe wakacje, między Sopotem a Zakopanem nazwy TLK Orange Kino Letnie. Chrztu dokonała para aktorów: Katarzyna Figura i Paweł Siwkiewicz, któryz zagrali razem w filmie „Pociąg do Hollywood”.

Start projektu poprzedziły uroczyste Gale Otwarcia, które odbyły się 1 lipca na sopockim Molo i na placu Niepodległości przy zakopiańskich Krupówkach. Nad morzem gospodarzem wieczoru był Olivier Janiak, w górach Tomasz Raczek. Obydwie gale zgromadziły nie tylko zaproszonych gości, wśród których znaleźli się m.in. Katarzyna Figura, Piotr Siwkiewicz, Julia Kamińska, Dorota Gardias-Skóra, Omenaa Mensah, ale także tych, którzy przyszli na wieczorny spacer. Wszyscy uczestniczyli w wielkim filmowym oraz muzycznym wydarzeniu związanym z twórczością Michaela Jacksona - projekcji filmu „Moonwalker”.

Kino jest najlepsze z przyjaciółmi!

Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2010 zyskał wielu mocnych partnerów, prócz marek Orange i Outdoor Cinema przy kinie letnim współpracowały także Sopockie Kąpielisko Morskie i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot oraz Biuro Promocji Zakopanego. Oficjalnym przewoźnikiem projektu było PKP Intercity, a partnerem strategicznym telewizja TVN. Ponadto wśród patronów medialnych znaleźli się: Radio ZET, Planeta FM, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza. Orange Kino Letnie wspierały także firmy: EMPIK, AMS, Euronet, telewizja „N” oraz sponsorzy – Villeroy&Boch, Żywiec Zdrój i Samsung.

Dla widzów przygotowano dwa kina plenerowe dla ponad 1000 osób. Były one wyposażone w góralskie ławy (w przypadku kina w Zakopanem) oraz leżaki plażowe (w przypadku kina na sopockim Molo).

Przy projekcji filmów wykorzystano ekrany Airscreen o imponującej powierzchni projekcyjnej 12x6 metrów. Oba miasta, podobnie jak rok wcześniej połączyły pociągi przygotowane przez PKP Intercity, nazwane TLK Orange Kino Letnie. Wagony filmowe wyposażono w 37 calowe plazmy, zestawy nagłaśniające oraz odtwarzacze DVD.

Drugi plan

W ramach projektu Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2010 przeprowadzono ogólnopolską kampanię reklamową, opartą na szerokich działaniach ATL i BTL. Jej częścią była kampania plakatowa (Trójmiasto i Zakopane) i outdoorowa (okręg trójmiejski, mazowiecki i małopolski) oraz kampania reklamowa w mediach patronackich (Radio Zet, Wirtualna Polska, Gazeta Wyborcza, TVN). Działania promocyjne można też było zobaczyć w Punktach Informacji Turystycznej w Sopocie i Zakopanem oraz w 150 salonach sieci Empik na terenie całej Polski. Wśród elementów kampanii były też niestandardowe formy promocji na terenie miast patronackich, m.in. obradowane drewniane fotele kinowe czy flagi
na latarniach miejskich. Kampania obejmowała też 1100 wybranych bankomatów sieci Euronet. Dodatkowo sieć Orange wysłała do swoich klientów ponad 6 mln SMS’ów informujących o wydarzeniu.

Platformą promocyjną tegorocznej edycji Orange Kino Letnie były też specjalne kubiki ustawione w Sopocie oraz w Zakopanem w miejscach o natężonym trafficu. Wisiały w nich 2 plazmy, na których prezentowano spoty promocyjne partnerów projektu oraz spoty promujący projekt. W kubikach dostępne było stanowisko z komputerem podłączonym do mobilnego Internetu Orange.

Ponadto elementami promującymi projekt były punkty informacyjne Orange Kino Letnie. W miejscach tych wszyscy zainteresowani mogli uzyskać niezbędne informacje o wydarzeniu, pobrać ulotki informacyjne, repertuar a także zapisać się na zawody w ramach „Weekendów Sportów Ekstremalnych z Orange”.

Ekstremalne doznania w oczekiwaniu na seanse

Najbardziej atrakcyjnym elementem dodatkowych działań wokół projektu Orange Kino Letnie były „Weekendy Sportów Ekstremalnych z Orange”.
Ich ambasadorem został Bartosz Obuchowicz, aktor, a prywatnie wielki miłośnik sportów ekstremalnych, aktywnie uprawiający snowboarding i skateboarding. Z racji tego, że pokazy filmów odbywały się późnym wieczorem, marka Orange zdecydowała się zaproponować swoim klientom dodatkowe atrakcje w ciągu dnia. W dniach 17 - 18 lipca, 31 lipca - 1 sierpnia oraz 14 - 15 sierpnia zorganizowano pokazy oraz zawody w takich dyscyplinach jak skimboarding, wakeboarding, kitesurfing, skateboarding oraz in-line skating. Szacuje się, że podczas trzech weekendów miasteczka sportów ekstremalnych w obu miastach pojawiło się ok. 5000 osób. Relacje z wydarzeń przeprowadzała telewizja Orange Sport.

Działania w społecznościach

Działania w ramach Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2010 prowadzono także w Internecie. Wraz ze startem projektu ruszył portal internetowy www.OrangeKinoLetnie.wp.pl, a na stronie www.orangefilm.pl utworzona została zakładka Orange Kino Letnie. Uruchomiono też Wap Service Orange Kino Letnie na komórki, dostępny dla abonentów na platformie Orange World.

W tym roku Orange Kino Letnie zawitało do mediów społecznościowych. W ramach projektu stworzono profile w takich serwisach jak: Facebook, Grono.net, Nasza Klasa, Twitter, kanałach video You Tube oraz Vimeo.

Podsumowanie:
Projekt Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2010 okazał się jeszcze większym sukcesem niż edycja z 2009 roku. W obu kinach plenerowych zgromadzono ponad 120 000 publiczność, a w wagonach filmowych ok. 20 000 pasażerów. Kino w Sopocie odwiedziło ponad 70 000 osób, natomiast kino w Zakopanem 30 000. W repertuarze Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2010 wyświetlono ponad 100 najciekawszych tytułów filmowych ostatnich lat. Najchętniej oglądanymi tytułami były: "Kac Vegas", "Seks w wielkim mieście", "Kochaj i tańcz", "Sherlock Holmes" i "Trick". Rekord frekwencji padł na molo w Sopocie podczas projekcji filmu „Kac Vegas”, na który przyszło ponad 2500 osób.

W tym roku osiągnięto prawie trzykrotny wzrost liczby publikacji (2009-342, 2010-812) oraz prawie  sześciokrotny wzrost wartości ekwiwalentu reklamowego (2009-682 000 PLN, 2010-3 891 000 zł) względem czerwca, lipca i sierpnia 2009. Wartość kampanii reklamowych zapewnionych przez patronów medialnych to ponad 3 mln złotych, natomiast ekwiwalent reklamowy za wymienione wyżej miesiące zdecydowanie przekroczył budżet, jaki został przekazany na projekt.
Strona internetowa OrangeKinoLetnie.wp.pl uzyskała prawie czterokrotny wzrost liczby unique userów względem roku 2009. W 2009 było 50 000 użytkowników, zaś w edycji 2010 ponad 170 000 tysięcy unikalnych użytkowników. Liczba odsłon strony wzrosła z 400 000 tysięcy do 1 000 000 odsłon strony podczas trwania projektu.

Dużym zainteresowaniem cieszy się fan strona Orange Kino Letnie na Facebooku, na której na dzień 8 września 2010 roku zgromadzono 2 332 użytkowników.

Wap service Orange Kino Letnie uruchomiony na platformie Orange World w  lipcu miał ponad 2500 wejść, a w sierpniu ponad 3400.

Akcja Orange Kino Letnie 2010 spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród konsumentów. Dowodem na to oprócz wysokiej frekwencji, były bezpośrednie opinie przekazywane przez uczestników projektu, internautów czy dziennikarzy.

Orange Kino Letnie w liczbach:
• ponad 120 tys. widzów
• ponad 100 tytułów kinowych
• 70 tys. widzów w kinie na sopockim Molo
• 30 tys. widzów w kinie przy zakopiańskich Krupówkach
• 20 tys. widzów w Wagonach Filmowych
• 200 tys. odwiedzających punkty informacyjne
• 5000 użytkowników Weekendów Sportów Ekstremalnych z Orange
• ponad 800 publikacji w mediach na temat projektu
• ekwiwalent reklamowy na poziomie 4 mln zł
• ponad 1 milion odwiedzin strony www.OrangeKinoLetnie.wp.pl 
• ponad 3000 fanów na profilu Orange Kino Letnie na facebooku
• ponad 6 mln SMS’ów wysłanych do abonentów Orange

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin