dodano: 
18.02.2005
komentarzy: 
0

Jackson & company
Stany Zjednoczone żyją procesem Michaela Jackson’a. 14 lutego jego adwokaci ujawnili listę 370 potencjalnych świadków, z czego duża część to osoby z pierwszych stron gazet. Kobe Brayant, Quincy Jones, Larry King, Diana Ross, Elizabeth Taylor i Stevie Wonder prawdopodobnie zaprezentują się przed ławnikami. „Powinni sprzedawać bilety. (…) To nie jest tylko proces, ale kampania public relations” – powiedziała Laurie Levenson, profesor z Loyola Law School. Firma Bell Yard zajmuje się media relations Jackson’a w Europie. W 2003 r Jackson przyznał się do „dzielenia łóżka z chłopcami” i nawet przygotowany specjalnie PR-owski plan antykryzysowy nie zapobiegł atakom tabloidów na słynnego piosenkarza. To akurat chyba nie jest tak bardzo zaskakujące…

Lovin’ it
McDonald’s i MTV lączą siły w kampanii promocyjnej, w której nie będzie reklam. Powstanie nowy program MTV Advance Warning we współpracy z siecią fast-foodów. Pomysł na kampanię wynika z planów wprowadzenia w USA i UE pewnych restrykcji w stosunku do reklam fast-foodów, w związku z rosnącą ilością otyłej młodzieży. McDonald’s będzie również sponsorował światową trasę koncertową Destiny’s Child pod hasłem „Destiny Fulfilled and lovin’ it”. Jednak nie tylko fast-foody czują się zagrożone planami nowych ustaw. Firmy dystrybuujące automaty ze słodyczami przyłączają się do kampanii przeciwko otyłości. Na produktach w automatach będzie umieszczona informacja o ich właściwościach odżywczych. Automaty ze słodyczami są uważane za jedną z przyczyn rosnącej ilości młodzieży z problemami z otyłością.

Królewski PR
Książe Karol postanowił w końcu poślubić Camillę Parker Bowles, a co za tym idzie, zostanie jej przyznany osobisty doradca PR, który będzie również odpowiadał na wszystkie pytania od mediów na jej temat. Stworzenie jej wizerunku w mediach będzie na pewno dużym wyzwaniem. Opinia publiczna potrzebuje dowiedzieć się czegoś o niej, ale nie chce drugiej księżniczki Diany. Jedno jest pewne: cokolwiek nie zrobi, media będą to skrupulatnie odnotowywać.

Niemiecki PR w rankingach i konkursach
Neues PR Portal poinformował, że 16 lutego rozesłane zostały do niemieckich agencji PR-owskich kwestionariusze do rankingu PR 2004/2005. Przyznawanie ocen rozpocznie się po 3 marca i do tego dnia agencje mogą nadsyłać ankiety. Prezentacja wyników rankingu na stronie neues PR-Portal przewidziana jest na początek kwietnia. Nad ocenianiem prac czuwać będzie, jak w poprzednich dziewięciu latach, specjalista i doradca PR oraz redaktor naczelny neues PR-Portal, Gerhard A. Pfeffer.
Jak informuje PR Portal, można już poznać listę 260 finalistów do nagrody PR Report Awards za najlepszą kampanię i projekt PR, oraz dla najbardziej uznanych osób i teamów pracujących w dziedzinie PR ekonomii . Konkurs jest inicjatywą magazynu ekonomicznego PR Report i wspierają go Towarzystwo Agencji Public Relations (GPRA) oraz wielu sponsorów. O tym, do kogo powędrują statuetki zadecyduje 22 osobowe jury składające się z ekspertów komunikacji z przedsiębiorstw, agencji oraz firm usługowych. Nagrody zostaną rozdane 28 kwietnia 2005 roku w Berlinie.

Najlepsi według DPRG i F.A.Z.- Institut
Kolejne dwa ważne wydarzenia na niemieckiej scenie PR ogłosiły w PR Portal Niemieckie Towarzystwo Public Relations (DPRG) oraz F.A.Z. – Institut für Management-, Markt-, und Medieninformationen. Są nimi „Deusche PR-Price 2005” - za największe osiągnięcia w dziedzinie komunikacji oraz „Deusche Image-Award” - za najlepszy medialny wizerunek. Zgłoszenia do konkursów Niemcy mogą nadsyłać do 30 kwietnia br., a nagrody laureaci otrzymają 9 września br. podczas uroczystej gali w Wiesbaden. W tym roku PR-owski konkurs zamiast 19 posiada tylko 14 kategorii. Jak zapowiedział prezes F.A.Z.- Institut, Peter Steinke organizatorzy spodziewają się kolejnego rekordu w ilości nadesłanych zgłoszeń. W poprzednim roku liczba ta wynosiła 208.

Najczęściej polecana agencja
Jak czytamy w neues PR Portal, najczęściej polecaną przez profesjonalistów agencją PR-owską w Niemczech jest firma PLEON Kothes Klewes z Düesseldorfu. To wyniki badania firmy PR-Trendmonitor, która o zdanie na ten temat zapytała 369 przedstawicieli mediów. Na kolejnych dwu miejscach wśród najbardziej lubianych agencji uplasowały się fisherAppelt Kommunikation z Hamburga i Fink & Fuchs Public Relations z Wiesbaden.

Źródło:

<FONT color=#800000>Financial Times, New York Times, PR Week, PR Watch, Trylon Communications, PR Portal, Neues Pr Portal, GPRA, DPRG</FONT>
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin