Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
„Cykl Kariery” – rusza kampania społeczna o menstruacji skierowana do pracodawców. kulczyk foundation wraz z kilkoma innymi organizacjami uruchamiają kampanię społeczną „cykl kariery”. celem akcji jest walka o równość kobiet i mężczyzn na polskim rynku pracy, a pierwsza odsłona skupia się na kwestii zdrowia menstruacyjnego i potrzeb kobiet. jak czytamy w komunikacie kulczyk foundation, 71 proc. kobiet w polsce twierdzi, że nie ma równych szans w życiu zawodowym, a 69 proc. uważa, że płeć wpływa na wysokość pensji. „nierówność na polskim rynku pracy to wciąż ogromne wyzwanie. także w tak prozaicznej kwestii jak dostęp do artykułów menstruacyjnych, a właściwie jego brak” – przekazuje organizacja. kampania społeczna „cykl kariery” ma zmienić rzeczywistość w tym zakresie – taki cel postawiły przed sobą kulczyk foundation wraz z polską radą biznesu, pracodawcami rp, okresową koalicją i sukcesem pisanym szminką. patronat nad programem objął un global compact network poland. „równość to taka sama pewność siebie mężczyzny i kobiety, to samo wsparcie od szefa czy szefowej. gdzieś po drodze zapomnieliśmy o podstawowych potrzebach kobiet. spójrzmy na nasze firmy i zastanówmy się – czy chcielibyśmy, żeby pracowała tu nasza mama, siostra albo córka?” – komentuje dominika kulczyk, prezeska kulczyk foundation. program jest skierowany do pracodawców, którzy chcą zadbać o równość płci oraz zdrowie i dobre samopoczucie zatrudnianych osób. pierwsza edycja akcji poświęcona jest kwestii zdrowia menstruacyjnego i potrzeb kobiet, a jej celem jest zmiana podejścia pracodawców do tego tematu – m.in. upowszechnienie dostępu do środków higienicznych w miejscach pracy czy szerzenie rzetelnej wiedzy na temat okresu. kulczyk foundation dodaje także, że mimo iż menstruacja jest zjawiskiem biologicznym i naturalnym, to wciąż pozostaje „tematem wstydliwym i ignorowanym”, a badanie amerykańskiej marki thinx pokaząło, że 58 proc. kobiet czuje wstyd z powodu okresu, z kolei trzy czwarte kobiet w drodze do łazienki ukrywa podpaskę. w polsce 17 proc. kobiet z powodu miesiączki zdarzyło się nie pójść do pracy i szkoły – wynika z raportu kulczyk foundation, a co dziesiąta kobieta musiała zwolnić ze szkoły czy pracy przez brak podpaski lub tamponu podczas okresu. „jesteśmy dopiero na początku drogi, w której uświadomimy sobie, że wpędzanie w poczucie wstydu czy lęku połowy społeczeństwa niesie ze sobą ogromne, negatywne skutki społeczne. i to ze względu na proces, który przecież dla kobiet jest czymś najbardziej naturalnym. to zmiana, bez której nie byłoby życia, nie byłoby nas” – komentuje dominika kulczyk. w projekt „cykl kariery” może zaangażować się każda firma, instytucja, jednostka administracji publicznej czy organizacja społeczna zatrudniająca pracowników. zainteresowane organizacje mogę wypełnić deklarację dołączenia do programu na stronie internetowej: akcja rozpoczęła się w styczniu 2022 roku. (mb).
Kulczyk Foundation wraz z kilkoma innymi organizacjami uruchamiają kampanię społeczną „Cykl Kariery”. Celem akcji jest walka o równość kobiet i mężczyzn na polskim rynku pracy, a pierwsza odsłona skupia się na kwestii zdrowia menstruacyjnego i potrzeb kobiet.
Jak czytamy w komunikacie Kulczyk Foundation, 71 proc. kobiet w Polsce twierdzi, że nie ma równych szans w życiu zawodowym, a 69 proc. uważa, że płeć wpływa na wysokość pensji. „Nierówność na polskim rynku pracy to wciąż ogromne wyzwanie. Także w tak prozaicznej kwestii jak dostęp do artykułów menstruacyjnych, a właściwie jego brak” – przekazuje organizacja. Kampania społeczna „Cykl Kariery” ma zmienić rzeczywistość w tym zakresie – taki cel postawiły przed sobą Kulczyk Foundation wraz z Polską Radą Biznesu, Pracodawcami RP, Okresową Koalicją i Sukcesem Pisanym Szminką. Patronat nad programem objął UN Global Compact Network Poland.
„Równość to taka sama pewność siebie mężczyzny i kobiety, to samo wsparcie od szefa czy szefowej. Gdzieś po drodze zapomnieliśmy o podstawowych potrzebach kobiet. Spójrzmy na nasze firmy i zastanówmy się – czy chcielibyśmy, żeby pracowała tu nasza mama, siostra albo córka?” – komentuje Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation.
Program jest skierowany do pracodawców, którzy chcą zadbać o równość płci oraz zdrowie i dobre samopoczucie zatrudnianych osób. Pierwsza edycja akcji poświęcona jest kwestii zdrowia menstruacyjnego i potrzeb kobiet, a jej celem jest zmiana podejścia pracodawców do tego tematu – m.in. upowszechnienie dostępu do środków higienicznych w miejscach pracy czy szerzenie rzetelnej wiedzy na temat okresu.
Kulczyk Foundation dodaje także, że mimo iż menstruacja jest zjawiskiem biologicznym i naturalnym, to wciąż pozostaje „tematem wstydliwym i ignorowanym”, a badanie amerykańskiej marki Thinx pokaząło, że 58 proc. kobiet czuje wstyd z powodu okresu, z kolei trzy czwarte kobiet w drodze do łazienki ukrywa podpaskę.
W Polsce 17 proc. kobiet z powodu miesiączki zdarzyło się nie pójść do pracy i szkoły – wynika z raportu Kulczyk Foundation, a co dziesiąta kobieta musiała zwolnić ze szkoły czy pracy przez brak podpaski lub tamponu podczas okresu. „Jesteśmy dopiero na początku drogi, w której uświadomimy sobie, że wpędzanie w poczucie wstydu czy lęku połowy społeczeństwa niesie ze sobą ogromne, negatywne skutki społeczne. I to ze względu na proces, który przecież dla kobiet jest czymś najbardziej naturalnym. To zmiana, bez której nie byłoby życia, nie byłoby nas” – komentuje Dominika Kulczyk.
W projekt „Cykl Kariery” może zaangażować się każda firma, instytucja, jednostka administracji publicznej czy organizacja społeczna zatrudniająca pracowników. Zainteresowane organizacje mogę wypełnić deklarację dołączenia do programu na stronie internetowej: www.cyklkariery.pl. Akcja rozpoczęła się w styczniu 2022 roku. (mb)