W marcu 2025 roku wystartowała kolejna edycja kampanii „Daj z siebie 1,5%”. Fundacja Rak’n’Roll z pomocą inicjatywy zachęca do przekazania swojego 1,5% podatku na rzecz jej podopiecznych.
Pierwsza odsłona akcji „Daj z siebie 1,5%” ruszyła w 2024 roku. Hasło przewodnie kampanii opiera się na kulturowej obsesji na punkcie „dawania z siebie 100%”. Pomysłodawcy inicjatywy przekonują, że aby pomóc, nie trzeba być na pełnych obrotach – wystarczy 1,5%.
Czytaj też: Piwem w chorobę. „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”
Hasło tegorocznej edycji zostało wzbogacone o stwierdzenie „Prosty gest, a jak pomaga”. W komunikacie wizualnym pojawił się natomiast o zwielokrotniony gest małego palca, który ma symbolizować niewielkie, ale znaczące wsparcie. Komunikacja Fundacji Rak’nRoll, jak w przypadku pozostałych akcji, koncentruje się na ukazywaniu siły i wzmocnienia, jednocześnie unikając eksponowania bólu i cierpienia.
W ramach inicjatywy powstał specjalny spot. Wideo zostało stworzone przez Papaya Films, a wyreżyserowane przez Daniela Jaroszka. Postprodukcją zajęło się Vein Postproduction. Zdjęcia do spotu zrealizowała Paulina Kowol.
Źródło: youtube.com/RaknRoll1
„1,5% podatku to energia, której używamy do pomagania – i to dosłownie, bo to właśnie 1,5% jest podstawą finansowania naszych działań pomocowych. W 2024 roku z pomocy Rak’n’Rolla skorzystało niemal 75 tys. osób! Pomagamy wyjść z raka, otrząsnąć się i odważnie iść dalej. Działamy na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień” – komentuje Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.
Czytaj też: „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”. Kampania fundacji Rak’n’Roll i Siepomaga.pl
Działania związane z kampanią zostały przygotowane przez agencje należące do Publicis Groupe, w tym Saatchi & Saatchi, Zenith oraz Prodigious. Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię, koncept kreatywny, nadzór produkcyjny oraz koordynację prac, Zenith – strategiczne planowanie i zakup mediów, Prodigious – za udźwiękowienie.
Kampania potrwa do końca kwietnia 2025 roku. Inicjatywa jest promowana za pomocą 60-sekundowego hero video, krótszych form filmowych oraz materiałów zamieszczanych w mediach społecznościowych. Akcja jest prowadzona w internecie, w social mediach i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Do zaplanowanych działań należą także dodatkowe aktywacje PR oraz współpraca z influencerami. (ao)