poniedziałek, 24 marca, 2025
Strona głównaAktualnościKlienci i kadryMaciej Lasoń pokieruje komunikacją Unilevera w 27 krajach

Maciej Lasoń pokieruje komunikacją Unilevera w 27 krajach

Wraz z początkiem marca 2025 roku Unilever poinformował o zmianach w strukturach firmy. W związku z tym utworzono nowe regionalne stanowisko Communications and Corporate Affairs Directora, które w styczniu 2025 roku objął Maciej Lasoń. Będzie on kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym 27 krajów Europy.

Jak wyjaśnia firma, utworzenie nowego stanowiska jest skutkiem ostatniej reorganizacji w Unileverze oraz podziału rynków na kilka kategorii. W ramach tych zmian Polska została uznana za jeden z sześciu najważniejszych dla firmy rynków w Europie – obok Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii i Włoch.

Maciej Lasoń jako Communications and Corporate Affairs Director odpowiada za komunikację Unilevera w 27 krajach Europy, w tym w krajach nordyckich, Austrii, Szwajcarii, Grecji, Ukrainie i na Węgrzech. W dalszym ciągu pozostaje także odpowiedzialny za działania komunikacyjne prowadzone w Polsce.

„Europa się zmienia, a wraz z nią sposób, w jaki komunikują się globalne firmy. Coraz większa integracja oznacza centralizację działań i poszukiwanie synergii na poziomie regionalnym – to kierunek, który obserwujemy od dawna. Nie jest więc zaskoczeniem, że komunikacja koncentruje się w wybranych hubach. Fakt, że to właśnie Polska staje się jednym z nich to sygnał rosnącego znaczenia, naszego rynku na mapie Europy” – przekazał nowy dyrektor komunikacji.

Maciej Lasoń to ekspert w obszarze komunikacji z ponad 24-letnim stażem. Do Unilevera dołączył w 2018 roku jako Communication Manager dla Polski i krajów bałtyckich. Trzy lata później objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w regionie East Europe obejmującym m.in. Grecję, Rumunię, Węgry, Czechy i Słowację oraz Polskę. Odpowiadał za kompleksowe prowadzenie komunikacji korporacyjnej, issue managementu i komunikacji kryzysowej, a także komunikację wewnętrzną oraz za całość komunikacji z zakresu sustainability.

Doświadczenie w branży zdobywał od 2003 roku zarówno po stronie agencji, jak i korporacji. Karierę zawodową rozpoczynał w BCA oraz People Meet People. W latach 2005-2011 związany był z agencją Edelman Polska, gdzie pracował m.in. jako Account Director. Przez prawie siedem był również związany z Nike Poland, ostatnio jako Head of Communication. Lasoń jest absolwentem Edelman Summer School w Chicago oraz studiów indywidualnych na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. (kn)

Czytaj też: Nowe kierownictwo w dziale Personal Care Unilevera

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj