czwartek, 5 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataDorośli w Wielkiej Brytanii spędzają coraz więcej czasu online

Dorośli w Wielkiej Brytanii spędzają coraz więcej czasu online

Dorośli w Wielkiej Brytanii każdego dnia spędzają średnio 4 godziny i 20 minut online, korzystając ze smartfonów, tabletów i komputerów. Tak wynika z danych corocznego raportu Ofcom Online Nation, który dotyczy cyfrowych nawyków konsumentów – podaje techcrunch.com. Jak czytamy, czas ten wzrósł w porównaniu do 2023 roku, kiedy to dorośli w wieku powyżej 18 lat spędzali w przestrzeni cyfrowej średnio 3 godziny i 41 minut.

Średnia jest napędzana przez młodych dorosłych, którzy w sieci spędzają dużo więcej czasu od przedstawicieli pozostałych grup wiekowych. Osoby w wieku 18-24 lata, które często są uzależnione od TikToka i Instagrama, są bowiem aktywne online przez 6 godzin i minutę dziennie. Jest to o 1,5 godziny więcej niż w 2023 roku, kiedy w przestrzeni cyfrowej spędzali 4 godziny i 36 minut. Najmniej czasu na tego typu działania poświęcają osoby powyżej 65. roku życia, które na aktywność w sieci przeznaczają 3 godziny i 10 minut dziennie – dowiadujemy się.

Najwięcej czasu spędzanego online przez dorosłych Brytyjczyków należy do platform będących częścią dwóch firm – Alphabetu i Mety. Dorośli obywatele UK poświęcają im prawie połowę całego czasu, podczas którego są aktywni w sieci. Najczęściej odwiedzanym przez nich serwisem jest YouTube. Aż 94 proc. wszystkich dorosłych spędza czas na tej platformie w jakimś momencie w ciągu roku. Odwiedzający poświęcają temu serwisowi średnio 49 minut dziennie. 70 proc. użytkowników odwiedziło wszystkie trzy największe platformy Mety – Facebooka, WhatsAppa i Instagrama – czytamy.

Ważnym wnioskiem z raportu jest fakt, że to kobiety są bardziej aktywne online niż mężczyźni. Spędzają one 33 minut więcej w przestrzeni internetowej niż mężczyźni (4 godziny 36 minut w porównaniu do 4 godzin i 3 minut), a wśród przedstawicieli pokolenia Z różnica ta jest jeszcze bardziej widoczna i wynosi godzinę dłużej – wynika z danych Ofcomu. Rozbieżność ta może wynikać z preferencji, jakimi kierują się użytkownicy. Kobiety preferują bowiem portale społecznościowe, które zostały zoptymalizowane i zaprojektowane tak, aby ludzie przewijali i klikali – pisze źródło.

Jak podaje techcrunch.com, na pierwszych czterech miejscach w rankingu najbardziej popularnych serwisów społecznościowych znajdują się YouTube, Facebook, Instagram i TikTok. Na piąte miejsce trafił Reddit. Jest to platforma, z której do maja 2024 roku korzystała połowa dorosłej populacji Wielkiej Brytanii online – 22,3 mln – co stanowi wzrost o 47 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Obecnie najważniejszymi serwisami w UK są jednak Bluesky i Threads. Według Ofcomu, Bluesky w maju 2024 roku miał zaledwie 80 tys, użytkowników. W sierpniu 2024 roku liczba ta wzrosła do 127 tys., a następnie podniosła się o 263 proc., co dało aż 461 tys, użytkowników we wrześniu 2024 roku.

Raport pokazuje, że bardziej zainteresowani sztuczną inteligencją są mężczyźni. Około połowa z nich deklaruje, że skorzystała z usługi GenAI. Dla porównania, w przypadku kobiet jest to zaledwie 33 proc. Mają one także mniejszą świadomość odnośnie do tego, co dają tego typu usługi, a te, które wiedzą, są sceptycznie nastawione co do ich korzyści dla społeczeństwa i siebie samych – donosi źródło. (ao)

Źródło: techcrunch.com, Time spent online by adults in the UK jumped by nearly an hour in 2024 says Ofcom, Ingrid Lunden, 27.11.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj