poniedziałek, 14 października, 2024
Strona głównaAktualnościIAA Polska chce stworzyć zasady regulujące influencer marketing

IAA Polska chce stworzyć zasady regulujące influencer marketing

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy 24 listopada 2023 roku powiadomiło w informacji prasowej o podjęciu działań w sprawie rozpoczęcia obrad Okrągłego Stołu Influencer Marketingu. Ma to na celu opracowanie zasad umożliwiających zrównoważony, etyczny i bezpieczny rozwój tej części komunikacji marketingowej w Polsce. Instytucja zaprosiła już do rozmów przedstawicieli największych platform społecznościowych, sieci kanałów oraz grup reklamowych.

IAA podkreśla, że ze względu na fakt, że influencer marketing jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów światowego rynku mediów, konieczne jest opracowanie standardów i mechanizmów, które pozwolą skutecznie chronić bezpieczeństwo konsumentów, pracowników i firm. Do tej pory nie stworzono jeszcze żadnych powszechnie obowiązujących zasad, które pozwoliłyby na zwalczanie m.in. pojawiającej się coraz częściej w mediach patologii. 

Powszechna jest jednak świadomość, że takie kroki trzeba podjąć. Świadczą o tym różnego rodzaju inicjatywy, takie jak ustalenie własnych zasad wewnątrz organizacji. Jakiś czas temu podobne rozwiązanie zastosowała grupa reklamowa Publicis Groupe, która wprowadziła kodeks wartości i zasad dla influencerów. 

Czytaj też: Publicis Groupe tworzy kodeks z zasadami współpracy dla influencerów

Na zaproszenie IAA Polska pozytywnie odpowiedziały już m.in. YouTube, Meta, TikTok, Lifetube, GetHero, Dentsu, Group One, Havas, Omnicom i Publicis. Moderatorami dyskusji mają być przedstawiciele władz IAA Polska, a wspierać ich będzie kancelaria prawna. Jej zadaniem ma być zadbanie o to, aby dyskusja była bezpieczna dla uczestników i odbywała się z poszanowaniem zasad wolnej konkurencji. 

Jako pierwsze zadanie Okrągłego Stołu Influencer Marketingu IAA Polska wyznaczono opracowanie do końca I kwartału 2024 roku kodeksu etyki influencer marketingu oraz propozycji stałej formuły współpracy.

Kolejnym krokiem, zaplanowanym na II kwartał 2024 roku, ma być poddanie zaproponowanych rozwiązań konsultacjom ze stowarzyszeniami branżowymi, m.in. aby zintegrować je z innymi inicjatywami samoregulacyjnymi, w tym z Białą Księgą Komunikacji Marketingowej SKM SAR, pracami Grupy Roboczej ds. Influencer Marketingu IAB Polska czy stanowiskami przyjmowanymi przez Komisję Etyki Rady Reklamy. Ich celem miałyby być również zbudowanie świadomości i akceptacja przez branżę zasad składających się na Kodeks Etyki Influencer Marketingu. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj