środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: branża farmaceutyczna wydała ponad 651 mln zł na reklamę w październiku

Raport IMM: branża farmaceutyczna wydała ponad 651 mln zł na reklamę w październiku

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży farmaceutycznej w październiku 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła 651 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Dla porównania, w październiku 2018 roku kwota ta wyniosła 484,3 mln zł. W raporcie uwzględniono marki, które wydały na reklamy najwięcej, oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi

Branża farmaceutyczna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą wydała ponad 472,6 mln zł. W reklamę radiową zainwestowała 125,6 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczyła na reklamę w prasie – 53,3 mln zł.

Raport IMM wydatki reklamowe październik 2019

Wtorek najpopularniejszym dniem tygodnia

W październiku największe budżety reklamowe lokowane były we wtorki i wyniosły w sumie 121,2 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w soboty – ok. 60 mln zł.

Raport IMM wydatki reklamowe październik 2019

Marki o największych wydatkach reklamowych

W październiku marka APAP zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 13 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin (12,1 mln zł), Ibuprom (11,7 mln zł), AntyGripin (11,5 mln zł) oraz Ibum (9,8 mln zł).

Raport IMM wydatki reklamowe październik 2019

Typy reklamowanych produktów

W październiku 2019 roku najwyższe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczone na reklamy środków na przeziębienie i grypę (40 proc.) oraz środków przeciwbólowych (23 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. witamin i minerałów, suplementów diety, preparatów poprawiających urodę, a także środków uspokajających.

Autorka badaniaSylwia Hornowska, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 października 2019 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radiu i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj