środa, 9 października, 2024
Strona głównaAktualnościWystartowała kampania „Spoć się!”. Ma zachęcić do podejmowania aktywności fizycznej

Wystartowała kampania „Spoć się!”. Ma zachęcić do podejmowania aktywności fizycznej

13 września 2021 roku rozpoczęła się kampania społeczna Fundacji Zwalcz Nudę pod hasłem „Spoć się!”. Akcja ma na celu promowanie różnych form ruchu i zachęcanie do aktywnego spędzania wolnego czasu. Działania są skierowane do członków wszystkich grup wiekowych i mają aktywizować zarówno najmłodszych, jak i seniorów.

Fundacja podaje za Narodowym Instytutem Zdrowia Publicznego, że jedynie co trzeci dorosły Polak regularnie uprawia sport, a optymalny poziom ruchu ma tylko 20 proc. chłopców i 15 proc. dziewcząt w wieku 11-16 lat. Dodatkowo trwająca pandemia także wpłynęła negatywnie na podejmowanie aktywności fizycznej. Brak ruchu skutkuje wzrastającą liczbą osób z nadwagą i otyłością – Fundacja informuje, że co trzeci Polak przytył w czasie lockdownu. Z tego powodu 13 września 2021 roku ruszyła kampania „Spoć się!”.

Nowa akcja ma „odczarować mity funkcjonujące wokół aktywności fizycznej”, a także „zmienić nasze postrzeganie pocenia się”. Pot, symptom wysiłku, jest bowiem coraz częściej zgłaszaną przyczyną niechęci dzieci i młodzieży do zajęć ruchowych – czytamy na stronie internetowej kampanii. „A przecież pot to zdrowy objaw, towarzyszący aktywności. Świadczy o tym, że dobrze wykonaliśmy trening i powinien być powodem do zadowolenia, bo oznacza, że zrobiliśmy coś dobrego dla naszego organizmu. Chcemy zmienić to nastawienie, promować modę na sport, dlatego nadaliśmy kampanii przykuwającą uwagę i nieco przewrotną nazwę – »Spoć się!« – mówi Krystyna Radkowska, Prezes Fundacji Zwalcz Nudę.

Działania mają pomóc w aktywizowaniu całych rodzin. W ramach kampanii powstała strona internetowa z materiałami, które mają inspirować do ćwiczeń i pokazywać różne formy ruchu. Wśród zamieszczonych treści znajdują się m.in. filmy z poradami instruktorów, artykuły edukacyjne dotyczące aktywnych form wypoczynku czy quiz, który pomoże w znalezieniu najodpowiedniejszej dyscypliny sportowej. Ponadto wybrano także grono influencerów, którzy zostali ambasadorami kampanii. Są to m.in. Mikołaj„Vonsky” Teperek, Marta Mróz, Małgorzata Mączyńska czy Jakub Zawistowski – zarówno osoby zajmujące się sportem profesjonalnie, jak i amatorzy. Oprócz strony internetowej, działania będą także prowadzone w mediach społecznościowych – na TikToku, Facebooku, YouTubie czy Instagramie.

Kampania potrwa do końca listopada 2021 roku, ale jej materiały będą dostępne online bezterminowo. (ap)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj