Dlaczego warto zatrudnić Content Managera?

dodano: 
20.02.2017
komentarzy: 
0

O ile na rynku pracy można zauważyć znaczny spadek popytu na tradycyjnych dziennikarzy, to odwrotną tendencję widać już w przypadku pozyskiwania Content Managerów. Nic dziwnego, że redaktorzy coraz przychylniejszym okiem patrzą na branżę marketingową. PR Daily zebrał punkty, które marketerzy powinni mieć na uwadze, decydując się zatrudnić przedstawicieli mediów.

1. Warto postawić na osobę, która ma lekkie pióro, a także myśli w sposób nieszablonowy. W ten sposób wniesie do zespołu dodatkową jakość. Zrozumienie, jak działa marketing treści, na pewno pomaga, ale nie dyskwalifikuje ludzi, jeśli nie znają żargonu branży.

2. Znajdź edytora z doświadczeniem obejmującym wiele platform i formatów, ponieważ przy każdym projekcie może być to inny rodzaj treści.

3. Nie należy oczekiwać, że content manager napisze wszystko. Nowo zatrudnieni pracownicy byli przyzwyczajeni do innego systemu pracy w newsroomie.

4. Osoba z dziennikarskim doświadczeniem przygotuje tekst, który jest poprawny gramatycznie, zgodny z zasadami przejrzystości i ortografii. Co więcej, napisze ciekawsze i angażujące czytelników nagłówki, które zachęcą do przeczytania całej lektury.

5. Znajdź kogoś, kto ma już pod sobą zespół. Zamiast jednej osoby, zyskasz kilkoro zgranych redaktorów, którzy będą pracować na Twoją markę.

6. Dziennikarz, który wcześniej zbudował swoją pozycję w środowisku, będzie wiarygodnym źródłem dystrybucji treści w kanałach social media.

Taka strategia się opłaca. Czytelnicy wezmą Twoją pracę na poważnie, jeśli zagwarantujesz im dobry content - przekonuje Ben Plomion, autor artykułu.

Ben Plomion pełni funkcję dyrektora marketingu w firmie GumGum. (mw)

Źródło:

prdaily.com, 5 steps to hiring an ‘editor in chief’ for your content, Ben Plomion, 17.02.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin