Dyrektywa z odsieczą

dodano: 
02.06.2005
komentarzy: 
0

„W połowie 2005 r. zostanie przyjęta nowa unijna dyrektywa, pozwalająca lepiej zwalczać ukrytą reklamę w mediach” – czytamy na żółtych stronach Rzeczpospolitej. Mimo, że prawo prasowe i przepisy o nieuczciwej konkurencji nakazują całkowite oddzielenie informacji od treści promocyjnych, to trudno jest wykryć, czy materiał dziennikarski jest finansowany przez firmę lub polityka. Jak podaje dziennik, „wczoraj dyskutowali o tym przedstawiciele mediów i biznesu na konferencji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich oraz Związek Firm Public Relations„. Nowa dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych ma pozwolić na „upowszechnienie jednolitych standardów przeciwdziałania ukrytej reklamie”. Zdaniem mec. Magdaleny Karpińskiej z kancelarii Salans, „dyrektywa przeniesie ciężar dowodzenia procesowego z pokrzywdzonego konsumenta na nieuczciwie reklamującego się przedsiębiorcę”. Rafał Szymczak, prezes zarządu ZFPR, nawoływał, by media nie bały się zamieszczać informacji, że np. „na wyjazd studyjny do Pernambuko dziennikarza zaprosiła firma turystyczna”. Jego zdaniem, „czytelnik powinien wiedzieć, czy tekst jest osądem dziennikarza, czy powstał pod wpływem jakiejś firmy”.

Źródło:

Rzeczpospolita, Sponsoring ma być jawny i uczciwy, Paweł Rochowicz, 02.06.05, s. C1
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin