Firmowy event, czyli biznes po godzinach
Chciałbyś zorganizować spotkanie z klientami i partnerami firmy. Od czego zacząć? Na jakie elementy realizacji zwrócić uwagę? Pamiętaj, by miejsce i forma imprezy biznesowej były dostosowane do charakteru firmy – radzi w Dzienniku Gazecie Prawnej Rafał Niczypor, dyrektor departamentu PR Korporacyjny i Public Affairs agencji On Board.
Jak zaznacza w tekście, event biznesowy jest organizowany dla określonej, często zamkniętej grupy uczestników. Celem tego typu działań mogą być różne grupy docelowe, a do nich powinna zostać dobrana określona formuła i miejsce wydarzenia. „Kiedy firma chce uhonorować najlepszych dystrybutorów swoich produktów, zorganizuje kolację w pięciogwiazdkowym hotelu. Jeżeli będzie chciała dotrzeć do potencjalnych nowych klientów, zorganizuje dzień otwarty w swojej siedzibie. Oczywiście miejsce i charakter imprezy powinny być dostosowane do tożsamości firmy, tak żeby nie powstał rozdźwięk w świadomości osób zaproszonych pomiędzy charakterem wydarzenia a wizerunkiem firmy” – czytamy.
Czy warto realizować takie projekty?
„Bezpośrednia relacja to możliwość zebrania opinii na temat produktu czy usługi oferowanej przez firmę, poinformowania o nowym aspekcie działalności, nawiązania kontaktów, a wreszcie sposób docenienia określonej grupy odbiorców czy partnerów. Bezpośrednie spotkanie przedstawicieli firmy np. z klientem czy partnerem handlowym stanowić będzie dla nich pewnego rodzaju nobilitację, wrażenie wyjątkowego zbliżenia, uczestniczenia w relacji niedostępnej dla innych” – twierdzi Niczypor. Ale podkreśla, że dobre zorganizowanie eventu biznesowego wymaga perfekcyjnego podejścia planistycznego i organizacyjnego. Od każdego najdrobniejszego szczegółu zależy, czy wydarzenie nie odniesie skutków odwrotnych do zamierzonych. O jakie detale chodzi? Sposób i forma przesłania zaproszeń, logistyka dojazdu, odpowiedni dobór atrakcji - to wszystko zdaniem przedstawiciela agencji On Board składa się na końcową percepcję wydarzenia.
Co, jeśli musimy przygotować wydarzenie tylko wewnętrznymi zasobami firmy? Warto wtedy przemyśleć współpracę z firmami specjalizującymi się w organizacji wydarzeń, które bazują na doświadczeniu z wielu eventów przeznaczonych dla szerokiego spektrum odbiorców – radzi Niczypor. „Dysponują one odpowiednim sztabem specjalistów oraz sprawdzonymi kontaktami i bazami poddostawców, których oferta często może decydować o sukcesie wydarzenia firmowego. Są to m.in.: hotele, niestandardowe miejsca konferencyjne, firmy cateringowe, systemy nagłośnieniowe i projekcyjne, menedżerowie gwiazd czy dostawcy systemów namiotowych” – wyjaśnia. (ek)
Sprawdź szkolenie otwarte: Event jako narzędzie PR - 20 LUTEGO 2015 - Warszawa