.

 

Jak bardzo ludzie ufają firmom technologicznym?

dodano: 
04.03.2020
komentarzy: 
0

Portal theverge.com przeprowadził badanie na temat zaufania do największych firm technologicznych. W ankiecie przygotowanej z okazji tegorocznych wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych wzięło udział ponad tysiąc Amerykanów.

Pierwsze badanie tego typu przeprowadzone zostało po wyborach prezydenckich w USA w 2016 roku. Jak podaje theverge.com, wynikało z niego, że Amerykanie są coraz bardziej sceptycznie nastawieni do Facebooka, ale tęskniliby za nim, gdyby zniknął. Dużo popularnością cieszył się za to Amazon. Czytamy, że w tegorocznej ankiecie wyniki te się pogłębiły – Facebook ma coraz gorszą opinię, a Amazon jest lubiany jeszcze bardziej niż dwa i pół roku temu.

Czytaj także: Amazon utrzymuje pozycję lidera wśród najcenniejszych marek świata

W tegorocznym badaniu ankietowani najprzychylniej patrzą na Amazona (91 proc.), Google'a i YouTube'a (po 90 proc.). Najwięcej negatywnych wskazań otrzymał z kolei Twitter (39 proc.), a następnie Facebook (29 proc.) i Instagram (28 proc.).

Źródło: theverge.com

Ankietowani ocenili firmy także pod względem ich wpływu na społeczeństwo. Najwięcej pozytywnych wskazań otrzymał Google (72 proc.), a następnie Amazon (70 proc.) i Microsoft (66 proc.). Najwięcej negatywnych odpowiedzi otrzymał ponownie Twitter (26 proc.) oraz Facebook (25 proc.).

Źródło: theverge.com

Największym zaufaniem Amerykanów cieszą się Microsoft (75 proc.) oraz Amazon (73 proc.). Najmniej wiarygodny jest dla nich Facebook – tylko 41 proc. badanych ufa serwisowi społecznościowemu w zakresie ochrony danych osobowych.

Źródło: theverge.com

Społeczeństwo uważa również, że Facebook ma zbyt dużą władzę (72 proc.), a Google i YouTube powinny zostać rozdzielone na dwie osobne firmy (51 proc.). 66 proc. ankietowanych wskazuje jednak, że nie ma nic złego w tym, że Facebook jest właścicielem WhatsAppa i Instagrama.

Źródło: theverge.com

Theverge.com zapytało także o powody, dla których badani przestają korzystać z Facebooka. 46 proc. nie ufa serwisowi w zakresie ochrony prywatności, 36 proc. nie jest zainteresowanych obecnymi tam treściami, a 27 proc. nie podoba się jego sposób prowadzenia biznesu.

Źródło: theverge.com

Z badania wynika również, że większość Amerykanów nie wie, do kogo należą portale społecznościowe. 27 proc. wie, że właścicielem YouTube’a jest Google, a 12 proc., że Twitch należy do Amazona. Nadal niewiele osób wie, że WhatsApp (29 proc.) i Instagram (38 proc.) są własnością Facebooka. Jak informowaliśmy na PRoto.pl w sierpniu 2019 roku, przez nieświadomość społeczeństwa Facebook postanowił zmienić nazwy Instagrama i WhatsAppa. Firma chce, aby wszyscy zdawali sobie sprawę z tego, że obie platformy są jego własnością.

Źródło: theverge.com

Źródło postanowiło porównać także działania Google’a i Facebooka. Okazuje się, że Facebook jest lepszy od Google’a jedynie pod względem kontaktowania się ze znajomymi (79 proc.).

Źródło: theverge.com

W ostatnim pytaniu ankietowani wskazali, za którymi firmami tęskniliby najbardziej, gdyby zniknęły. Najwięcej osób wskazało na Google (85 proc.) i Amazon (81 proc.). Najmniej odpowiedzi uzyskał Twitter (33 proc.) i Slack (42 proc.).

Źródło: theverge.com

(ak)

O badaniu:

Verge Tech Trust Survey to ankieta przeprowadzona w grudniu 2019 roku na 1123 mieszkańcach Stanów Zjednoczonych. Błąd wynosi około 3 proc. przy 95 procentowym przedziale ufności.

Źródło:

theverge.com, The Verge tech survey 2020, Casey Newton, 02.03.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin