Kontrowersyjny pomysł na promocję Polski

dodano: 
09.08.2005
komentarzy: 
10

TVN informuje o nowym pomyśle na promocję Polski za granicą, który trafił w gusta powstałego niedawno Instytutu im. Adama Mickiewicza. Mowa o pocztówkach, które mają przedstawiać np. „polskiego złodzieja”. Na odwrocie pocztówki pomysłodawcy zaplanowali informację z adresem strony internetowej, na której będzie można przeczytać, że Polacy nie są złodziejami, a taka opinia to tylko krzywdzący stereotyp.
Piotr Legut z Ministerstwa Spraw Zagranicznych potwierdził, że taka prezentacja miała miejsce, ale nie znalazła uznania w oczach osób opiniujących i doradzających Piotrowi Domańskiemu, dyrektorowi Instytutu im. Adama Mickiewicza. Tymczasem sam Domański twierdzi, że pomysł się spodobał, a strategia kampanii zawiera jeszcze inne elementy, o których on nie może na razie mówić. Pomysł na tę kampanię został zaprezentowany przez niemieckie konsorcjum firm public relations WBPR i MCC. Z wygraną tych firm nie chce pogodzić się Partners od Promotion - jedyna polska agencja public relations, która stanęła do przetargu na promocję Polski w czasie roku polskiego w Niemczech. Agencja krytykuje zarówno sam pomysł na przełamywanie stereotypów, jak również poddaje w wątpliwość renomę jednej z firm należących do konsorcjum, które wygrały przetarg IAM. 
Instytut wyda z państwowego budżetu na kampanię 300 tys. euro w pierwszym roku jej trwania. Autor materiału porównuje ten koszt z wydatkami Polskiej Organizacji Turystycznej na kampanię z polskimi hydraulikiem i pielęgniarką w rolach głównych: 12 tys. euro za całość.

Źródło:

TVN24, Bilans, 08.08.05 22:49:35
komentarzy:
10

Komentarze

(10)
Dodaj komentarz
26.09.2005
22:04:00
skiba
(26.09.2005 22:04:00)
Ja proponuję pocztówki z hasłem "polnische gesellschaft". Tak też można by podsumować cały pomysł ze złodziejami! No chyba że nie chodzi o promocję Polski tylko o pokazanie stanu faktycznego. Ciekaw jestem również jakie są te "inne elementy" strategii kampanii, o których to Piotr Domański nie może mówić? i dlaczego nie może o nich mówić...
10.09.2005
11:36:07
MM
(10.09.2005 11:36:07)
Dziwić może również milczenie na temat tej kampanii środowiska kultury. To przecież Instytut Adama Mickiewicza reprezentuje środowisko kultury. Ludzie kultury chyba jednak nie oglądają programów takich jak Fakty Ludzie Pieniądze, jak równiez nie czytają Proto. Swoją opinię (obszernie) na temat kampanii wyrazilem na stronach wydawanego przez moją agencję Magazynu przedsiębiorczości w kulturze - Purpose www.purpose.com.pl Zapraszam do dyskusji. PS. Poprosiłem o wypowiedzenie sie w tej kwestii przedstawiciela agencji która przegrała przetarg - bez odpowiedzi...
15.08.2005
20:05:16
Barti
(15.08.2005 20:05:16)
Za promocję Polski to się powinne wziąć agencje od nas - najlepiej sieciowki, bo z jednej strony siedza tutaj a z drugiej maja możliwosc działania za granicą. zreszta po Wawce chodza plotki, że się wzieły już, przynajmniej jedna - i to bez dyskusji z rzadowymi biurokratami.
12.08.2005
13:57:50
Artur
(12.08.2005 13:57:50)
Przy najbliższej sposobności zobaczę jak wygląda ta kartka ze złodziejem, tym niemniej pierwsze skojarzenie jest negatywne, więc gdzie ta promocja? Może antypromocja? Nie ufałbym w az tak rozwinięty humor niemców na temat ich wlasnego bezpieczenstwa.
10.08.2005
15:19:27
a
(10.08.2005 15:19:27)
tylko Niemcy mogli wpaść na taki pomysł. Genialne! Zapewne w kampanii pokażą nasz kraj od tej "najlepszej" strony. Cudowne. A już myślałam, że na jakiś czas precz z absurdami, ale no coż na kolejny zawsze znajdzie się miejsce.
10.08.2005
11:31:36
..
(10.08.2005 11:31:36)
KontrKartka: Domański kompletnie nie zna się na podstawowych technikach PR. Odnośnik na stronę www: A po co? Przecież jest dyrektorem.
09.08.2005
13:36:59
Kasia
(09.08.2005 13:36:59)
Zdaje się niestety, że jest tak, jak napisało PRoto. Widziałam wczoraj ten materiał i rzeczywiście ma być tak, że na jednej stronie pocztówki będzie złodziej, a na drugiej napis, że więcej informacji na ten temat można znaleźć tam i tam.... Kompletna bzdura!! Kto sięgnie do internetu pod ten adres??? Ile osób z tych, które zobaczą pocztówki, ma dostęp do internetu??? NĘDZA!!! Z tego materiału pamiętam jeszcze, że Domański BRONIŁ tego pomysłu twierdząc, że kampania ma również inne elementy, ale te pozostają na razie tajemnicą. Cały ten instytut to jedna wielka pomyłka!!! Domański w materiale filmowym cały czas przeglądał powiększone na ekranie logo instytutu, którego jest dyrektorem. Nawet jeśli to mały budżet, jak na nasz kraj, to i tak, niestety, będzie zmarnowany!!!!!!! Kasia PS. A co do dziwek... to widziałam w materiale pocztówkę z ponętnie zwykręcaną blondynką... więc... kto wie?;)
09.08.2005
13:08:59
ender
(09.08.2005 13:08:59)
to moze odrazu dziwki reklamowac? przeciez wiadomo, ze co z sexem sie kojarzy i co o sexie jest to sie sprzedaje! co za debile wymyslili tego zlodzieja?
09.08.2005
13:07:23
Krzysztof Wolski
(09.08.2005 13:07:23)
Jeśli jest prawdą, że będziemy się promować poprzez wzmacnianie negatywnych steerotypów, to jest to największa głupota, o której słyszałem. Ludzie zobaczą kartkę (w większości są wzrokowcami i obrazy dobrze oddziałują) i nie przeczytają co jest na drugiej stronie. A jeśli nawet przeczytają to na pewno większość z nich nie będzie się łączyć z jakąś tam stroną. Myślę, że ktoś stwierdził, że jak poszło z hydraulikiem to teraz ze złodziejem, zaraz dalej będzie antysemita, rusofil itd. Może dobrze byłoby, aby PRoto wyjaśniło tę kwestię, bo wierzyć mi się nie chce w taki absurd. Może TVN coś przekręcił.
09.08.2005
13:04:40
Janusz Grobicki
(09.08.2005 13:04:40)
...malutki ten budżecik, jak na taki kraj - Polskę. Pomysł: jeden z głupszych o jakich słyszałem. Jednak na miarę...decydentów. Może nasi niemieccy bracia zaczną nam przesyłać pocztówki informujące o tym, że są mordercami (np. stereotyp Dahau i Powstania w Warszawie, zagłada Żydów)...z odpowiednimi odnośnikami do adekwatnych stron WWW?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin