LinkedIn opublikował poradnik poświęcony grupom

dodano: 
25.05.2020
komentarzy: 
0

LinkedIn przygotował poradnik, który ma pomóc użytkownikom w korzystaniu z grup na platformie. Jak czytamy, grupy zapewniają profesjonalistom wspólną przestrzeń do nawiązywania kontaktów, uczenia się od innych i osiągania wspólnych celów, dlatego ważne jest to, by dbać o społeczności korzystające z serwisu.

Czytamy, że w grupach LinkedIna użytkownicy mogą uczestniczyć w rozmowach, odpowiadać na komentarze, umieszczać posty, udostępniać wideo czy pliki multimedialne. Oprócz tego otrzymują powiadomienia o nowych członkach i działaniach, mogą korzystać z usług przez aplikację mobilną serwisu dostępną dla systemów iOS i Android. Platforma społecznościowa zapowiada też, że niedługo będzie można dołączać do najnowszych rozmów grupowych bezpośrednio ze strony głównej LinkedIna.

Serwis pisze m.in., że warto zaplanować funkcjonowanie grupy, którą chcemy stworzyć. Ważne jest to, by wyznaczyć osoby współodpowiedzialne za te działania przez dzielenie się obowiązkami, zarządzanie przyznawaniem członkostwa czy dbanie o przestrzeganie reguły grupy.

Istotna jest również identyfikacja grupy. Warto zastanowić się nad jej celem (dodać go w opisie grupy) oraz nad tym, jakie osoby mogą do niej należeć i w jaki sposób weryfikować takie profile. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na to, jakie stworzyć wytyczne dotyczące rozmów. Czytamy też, że aby zapewnić wzrost jakości takiej grupy, warto zacząć od stworzenia mniejszej społeczności, by następnie ją poszerzać, nie zapominając przy tym o usuwaniu tych, którzy naruszają zasady jej funkcjonowania.

Ważną kwestią jest też opracowanie strategii konwersacji. Należy zastanowić się na tym, jakie tematy (codzienne, tygodniowe, miesięczne) mogą zainteresować członków i jak angażować ich do dyskusji. Oprócz tego trzeba również dbać o uczestników, by dobrze się czuli w takiej społeczności, nagradzać tych, którzy są aktywni i wnoszą ciekawe treści (np. przez podziękowania w komentarzu i zachęcanie innych do podobnych działań), a także pytać uczestników o spostrzeżenia dotyczące funkcjonowania grupy czy dodatkowych tematów, które są według nich interesujące.

Czytamy też, że ważne jest dopilnowanie każdego szczegółu, jak zrozumiała nazwa grupy, odpowiednie logo, przejrzysty opis i szczegółowe zasady regulaminu.   

Dowiadujemy się też, jak ważną kwestią jest dbanie o nowych członków. LinkedIn zaleca stworzenie regularnego postu, w którym nowe osoby zostaną poproszone o przedstawienie się czy zaprezentowanie tego, czego chcą się nauczyć lub czym zamierzają podzielić z grupą.

Tym, co może przede wszystkim pomóc, jest kreatywność. Warto zadawać uczestnikom angażujące pytania, udostępniać zdjęcia i filmy, które będą podstawą dyskusji w komentarzach. Czytamy dalej jednak, że jeśli istnieje taka możliwość, warto czasami zorganizować spotkania offline, które mogą zbliżyć członków grupy.

Platforma daje też porady samym członkom grup na LinkedInie. Dla nich ważny jest dobór społeczności (wspominane już wcześniej opisy grup, jej cele i warunki uczestnictwa). Po dołączeniu dobrze jest pozytywnie się zaprezentować jako osoba, która jest ciekawa poruszanych w grupie kwestii i jako ta, która również może wnieść interesujące spostrzeżenia. Ważne jest też to, by być na bieżąco z najnowszymi rozmowami, dziękować innym członkom za ich obserwacje i podawać swoje.

Dalej LinkedIn przestrzega, by nie traktować grup jako przestrzeni do promocji swojego produktu lub usługi. Do takich celów są przeznaczone usługi stricte biznesowe serwisu. (kd)

Źródło:

help.linkedin.com, LinkedIn Groups: Communities for Professionals
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin