Mailujesz, to się ujawnij

dodano: 
25.07.2007
komentarzy: 
0

Jak czytamy na portalu Gazeta.pl, UOKiK uznał, że umieszczanie w nagłówkach maili danych reklamodawcy zamiast rzeczywistego nadawcy jest niezgodne z prawem.

Serwis internetowy Money.pl, który wysyłał maile w taki sposób, został zobowiązany do zamieszczenia decyzji Urzędu na swoich stronach w ciągu dwóch tygodni od momentu jej uprawomocnienia się i do publikacji płatnego ogłoszenia w jednym z dzienników ogólnopolskich. W komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów można przeczytać, ze spółka Money.pl „złamała prawo, oznaczając przesyłane komunikaty handlowe w sposób wprowadzający konsumentów w błąd co do ich pochodzenia”. Zgodnie z przepisami portal w nagłówkach e-maili powinien umieścić swoje dane, bo konsument ma prawo wiedzieć, od kogo otrzymuje przesyłkę, także jeśli chodzi o pocztę elektroniczną.

Tomasz Bonek, redaktor naczelny serwisu Money.pl zaznaczył jednak, że UOKiK „oparł się na skardze jednego internauty, nie wziął natomiast pod uwagę, że jest to swego rodzaju standard wypracowany przez spółki internetowe w ostatnich latach, zaakceptowany przez branżę i znany dla konsumentów”. Serwis zaapelował także do branży o ustalenie zasad, które byłyby akceptowane przez Urząd. (kk)

Źródło:

Gazeta.pl, UOKiK karci Money.pl: Nadawca mailingu ma być jawny, 24.07.07
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin