Mikołajczyk: blogerzy to wdzięczna grupa do angażowania w promocję

dodano: 
16.07.2013
komentarzy: 
0

„Nieprzelukrowany przekaz” – to zdaniem Adama Mikołajczyka z Best Place - Europejskiego Instytutu Marki Miejsc plus płynący ze współpracy blogerów ze specjalistami odpowiedzialnymi za promocję miast i regionów. Dotąd stawiano bardziej na „zwykłych celebrytów” i mieliśmy np. Festiwal Krasnoludków we Wrocławiu promowany przez Katarzynę Figurę czy „Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu” z wizerunkiem Ani Przybylskiej.

Wykorzystywanie blogerów i mediów społecznościowych w strategiach promocyjnych przyszło do marketingu terytorialnego z biznesu. Jest to efekt ogólnego trendu wspierania decyzji zakupowych, w tym przypadku wyboru destynacji turystycznej, za pomocą polecenia lub opinii – zarówno zwykłego użytkownika danego produktu, jak i „eksperta branżowego” lub celebryty. W przypadku blogera mamy do czynienia z miksem tych trzech punktów widzenia, stąd są bardzo wdzięczną grupą do angażowania w promocję. Odbiorcom powinien spodobać się ich przekaz, bo na pewno nie będzie przelukrowany, jak to ma często miejsce w przypadku bezpośrednich komunikatów. Można się także spodziewać, że jeśli coś będzie nie tak, to pomimo usankcjonowanej współpracy, bloger tj. Kominek, nie omieszka o tym nie wspomnieć w swojej relacji.

Pomysł poznański nie jest pomysłem nowym, choć w Polsce jeszcze się z takim projektem chyba nie spotkałem (Gdańsk np. czerpie korzyści z organizacji Blog Forum Gdańsk - jednej z największych imprez skupiających polską blogosferę). Liczę, że przyniesie miastu założone korzyści promocyjne. Wcześniej, kiedy nie było jeszcze blogerów-celebrytów, miasta i regiony organizowały kampanie z wykorzystaniem „zwykłych” celebrytów. Mięliśmy zatem kampanię Gdyni z 2008 „Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu” z wizerunkiem Ani Przybylskiej. Jak pokazały potem badania, odbiorcy doskonale pamiętali piękne zdjęcia Pani Ani, a z przekazem promocyjnym Gdyni było już gorzej. Mieliśmy próby wykorzystania wizerunku zespołu Pectus i muzyka Denzela do promocji Rzeszowa czy Davida Lyncha do promocji Łodzi – w obu przypadkach nie do końca udane.

Łatwiej było z promocją imprez przez wizerunek gwiazd, jak np. Festiwalu Krasnoludków we Wrocławiu przez Katarzynę Figurę (jeszcze wtedy przed aferą rozwodową:)) czy Artura Rojka przy Off Festiwalu w Katowicach. Są też projekty promocji regionów zagranicznych przy wykorzystaniu polskich celebrytów jak np. cykl imprez „Polskie Dni w Zell am See-Kaprun”, w których przez kilka lat z rzędu brało udział kilkadziesiąt gwiazd muzyki, sportu i telewizji oraz media.

Adam Mikołajczyk jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne.

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin