Powiedziano, napisano...

dodano: 
09.03.2006
komentarzy: 
0

Wal-Mart w internecie
Jak podaje The New York Times amerykańska sieć Wal –Mart intensyfikuje swoje działania skierowane do blogujących. Autorzy najbardziej popularnych blogów dostają od firmy regularne informacje, sugestie tematów kolejnych wątków. Jak podaje magazyn, są także zachęcani do odwiedzenia siedziby centrali firmy. Ta strategia PR Wal-Mart-u rodzi pytania o niezależność blogujących i prezentowanych przez nich opinii. Chociaż oficjalnie przedsiębiorstwo zaprzecza płaceniu za zamieszczane w internecie informacje, na niektórych blogach pojawiają się wiadomości identyczne z informacjami prasowymi rozpowszechnianymi przez Wal-Mart. Zjawisko wykorzystywania blogów przez służby PR różnych firm nie jest nowe, jednak WM jako pierwszy nie tylko chce promować swoje produkty, ale przede wszystkim próbuje kształtować pozytywną opinię na swój temat. Od dawna sieć ma kłopoty z reputacją – media, organizacje społeczne oraz związki zawodowe zarzucają jej zaniżanie pensji, niestosowanie się do wymogów bezpieczeństwa pracy i niską jakość oferowanych produktów. Mona Williams, rzecznik Wal-Mart-u, podkreśla rangę internetu w komunikowaniu się przedsiębiorstwa z otoczeniem i przyznaje, że reprezentowana przez nią sieć już od dawna wykorzystuje internet do promowania swej reputacji.

Pozytywny wizerunek KGB
„Wzruszające historie o dzielnych NKWD-zistach z wrażliwą duszą, pomagających wygłodniałym dzieciom można znaleźć na stronie białoruskiego KGB” – informuje Gazeta.pl. Witryna internetowa należąca do Komitetu Bezpieczeństwa Państwowego Białorusi została otwarta kilka dni temu. Jest bogato zdobiona, w jej centrum znajduje się ogromna tarcza z fragmentem błękitnego nieba. Owinięta jest wstęgą w kolorach sowieckiej Białorusi - czerwonym i zielonym. Na tarczy zaś migoce hasło: „Powinność, Honor, Ojczyzna”, któremu towarzyszą wizerunki dwojga młodych pracowników KGB oraz starego weterana. Są też zdjęcia siedziby KGB - ogromnego stalinowskiego pałacu w Mińsku oraz fotografie czekistów stojących przed pomnikiem patrona Feliksa Dzierżyńskiego. Witryna ma wersję rosyjską, białoruską i angielską, ale opisane informacje można znaleźć jedynie w wersji rosyjskojęzycznej; pozostałe zawierają jedynie podstawowe informacje: adres oraz numer telefonu zaufania.

Chudości zdecydowane „nie”
Hiszpański senat przyjął ustalenia dotyczące zakazu promowania chorobliwej chudości. Organizacje walczące z anoreksją i bulimią domagają się od hiszpańskiego rządu, by poważnie zajął się sprawą osób cierpiących z powodu zaburzeń łaknienia. Lekarze i psycholodzy chcą skłonić władze do wprowadzenia zmian w prawie i uwzględnienia dziesięciu zaleceń przegłosowanych w senacie. Ich celem jest walka z promowanym w mediach i reklamie wizerunkiem osoby nadmiernie szczupłej. Ponadto sugerują, aby osobom cierpiącym z powodu niedowagi, z których 90 procent to kobiety, powinno się zaproponować skuteczne terapie i pomoc psychologa. Ustalenia przyjęte przez hiszpański senat mówią między innymi o tym, że: rozmiar ubrania i waga nie mogą mieć wpływu na decyzję o przyjęciu do pracy bądź zwolnieniu z niej, a w spotach reklamowych nie powinno się promować wizerunku kobiety o wadze niższej niż zalecana przez lekarzy. Przyjęte zalecenia nie są jeszcze obowiązującym prawem.

Źródło:

The New York Times, Gazeta.pl, Onet.pl,
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin